انصاری در گفت‌وگو با باشکاه خبرنگاران جوان:

شرکت‌های دارویی و کشاورزی خارجی برای معامله با ایران محدود شده اند

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: کالا‌هایی که موردنیاز ما باشد هر زمان که اراده کنیم می‌توانیم تهیه کنیم.

شرکت‌های دارویی و کشاورزی خارجی برای معامله با ایران محدود شده اندغلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحریم شرکت‌های دارویی و تحت فشار قرار دادن آنها توسط ایالات متحده آمریکا برای تعامل با ایران، گفت: تقریبا همه شرکت‌های دنیا اعم از دارویی و کشاورزی برای معامله با ایران محدودیت دارند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران افزود: در حال حاضر مشکل ما این است که بزرگ‌ترین ابزار کار شرکت‌ها، تعاملات بانکی است و این درشرایطی است که تمامی سیستم‌های بانکی برای کار با ایران با محددیت های زیادی روبرو هستند. با این حال کشورمان نیز راه‌حل‌هایی را برای مقابله با این امر در نظر دارد و  ما منتظر آمریکا نخواهیم ماند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه  ادامه داد: ایران چهل سال تحت فشار آمریکا بوده و همیشه تحریم‌ها برای ایران سه ماه به طول انجامیده و پس از آن هزینه ادامه آن برای آمریکا  بسیار بالاست، کالا‌هایی که موردنیاز ما باشد هر زمان که اراده کنیم می‌توانیم تهیه کنیم.


بیشتر بخوانید:رایزنی ایران و صلیب سرخ درباره تحریم‌های دارویی آمریکا



او با اشاره به تعاملات اقتصادی ایران و عراق و باتوجه به تحولات سیاسی در این کشور گفت: ما در حال حاضر با مشکلات پیچیده و جدی در تعامل با عراق مواجهه نشده‌ایم، ولی امیدواریم که شرایط در این کشور آرام‌تر شود و مانند گذشته تجارت فعال‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

تحریم دارویی آمریکا

برچسب ها: انصاری ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
برید سرغ عطاری هاشون
آخرین اخبار