مشکل ارتباط تلفن همراه منطقه سومار برطرف خواهد شد

مشکل ارتباط تلفن همراه منطقه سومار که به دلیل گرفتاری شبکه فیبرنوری در یک میدان مین بانقاط کور بسیاری روبرو است، به زودی برطرف خواهد شد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : نقاط کور بسیاری در استان به ویژه در منطقه سومار دارد که به منظور برطرف کردن مشکل آن‌ها تمام تجهیزات و امکانات لازم خریداری شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۴ دکل در نقاط مختلف استان نصب شده است، گفت : در مسیر‌های مختلف به خصوص منطقه سومار در حال بررسی و مکان‌یابی هستیم تا در چند ماه آینده کل مشکل آنتن دهی تلفن همراه را برطرف کنیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه،گفت: در بیش از ۲۰ کیلومتر از جاده‌های دسترسی به سومار اپراتور‌های تلفن همراه آنتن دهی ندارند.

«هدایت حاتمی» گفت: در بخش‌های بسیاری از مسیر‌های گیلانغرب و زرنه به سومار تلفن همراه اصلا آنتن دهی ندارد.

او افزود: در منطقه مرزی سومار نه تنها اینترنت همراه نداریم بلکه آنتن دهی اپراتور‌های تلفن همراه نیز با مشکلات بسیاری روبرو است که باید هرچه زودتر بررسی شود.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حوزه ارتباطات استان نشان داده است که همتی برای برطرف کردن مشکل ارتباطی سومار ندارد، گفت: در جاده زرنه به سومار حداقل روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون به منظور صادرات کالا تردد دارند و اگر با مشکلی در طول مسیر روبه رو شوند نمی‌توانند ارتباطی برقرار کنند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه،گفت: برای برطرف کردن مشکل ارتباطی سومار باید طرح انتقال فیبرنوری به منطقه تکمیل شود.

«شهریار بهنیا» گفت: ارتش به دلیل برخوردن مسیر انتقال فیبرنوری به یک میدان مین جلوی اجرای پروژه را گرفته و کشیدن فیبرنوری را منوط به مین روبی کرده است.

او افزود: تاکنون حدود هفت میلیارد تومان برای انتقال فیبرنوری به سومار هزینه شده است، اما ادامه پروژه به دلیل تامین نشدن ۳۰۰ میلیون تومان بودجه برای مین زدایی متوقف است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در صورت مین روبی فیبرنوری به سرعت به سومار می‌رسد، گفت: اکنون با کمک شبکه‌های رادیویی ارتباط تلفن‌های همراه در سومار تامین می‌شود که جوابگو نیست .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار