کمک یک میلیارد تومانی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزدگفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای کمک هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)استان یزد با بیان اینکه چهار هزار و ۶۴۰ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان، تأمین لوازم‌التحریر، کتب درسی و تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شد.

او با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۶۳ دانش‌آموز تحت حمایت دختر و دو هزار و ۲۲۷ نفر پسر هستند، افزود: دو هزار و ۲۸۹ دانش‌آموز تحت حمایت در مقطع ابتدائی، هزار و ۳۰۹ دانش‌آموز در مقطع دوره اول متوسطه و هزار و ۴۲ نفر در مقطع دوره دوم متوسطه مشغول تحصیل هستند.

او بیان کرد: دانش آموزان تحت حمایت از خدماتی همچون کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه نوشت‌افزار، کتب درسی، پوشاک، ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی با شرکت در کلاس‌های تقویتی، کمک‌هزینه راه‌یابی به دانشگاه با فراهم‌سازی زمینه شرکت در کلاس‌های آمادگی کنکور، مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و اردو‌های زیارتی و آموزشی استفاده می‌کنند.

جمال پور با بیان اینکه در این برهه زمانی بیشترین فشار اقتصادی بر روی مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است، گفت: با توجه به مشکلات موجود، دانش آموزان در زمینهٔ هزینه‌های تحصیلی با دغدغه جدی مواجه هستند و نیازمند کمک‌ها و حمایت‌های مردمی هستند.

طی سال گذشته ۷۳۹میلیون تومان برای کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و غیرانتفاعی و ۵۱۴ میلیون تومان برای تأمین لوازم‌التحریر، کتب درسی و تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار