طبق لایحه بودجه سال ۹۹؛

حذف سه دهک از یارانه بگیران در سال آینده

طبق تبصره هدفمندی یارانه‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس ضوابط و معیار‌هایی که تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیران اقدام کند.

۷۴ هزار میلیارد برای یارانه نقدی و طرح حمایت معیشتی در بودجه ۹۹به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در لایحه بودجه تبصره (۱۴) که مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها است از بخش‌های مهم و قابل توجه آن به شمار می‌رود.

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پیش‌بینی شده که در بخش‌های مختلف توزیع خواهد شد.

این در حالی است که برای توزیع یارانه نقدی و غیرنقدی رقم ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که در قیاس با امسال تفاوت چندانی ندارد و این رقم برای پرداخت یارانه به حدود ۷۸ هزار نفر در سال اختصاص پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید:افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد کارمندان/اعلام زمان واریز یارانه نقدی آذر


همچنین ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح حمایت معیشت خانوار‌ها پیش‌بینی شده که همان طرحی است که اخیرا با اجرای سهمیه‌بندی بنزین به تناسب اعضای خانوار در هر ماه مبلغی به حساب آن‌ها واریز می‌شود. طرح حمایت معیشتی خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد که مجموع ۱۸ میلیون خانوار است.

طبق تبصره هدفمندی یارانه‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس ضوابط و معیار‌هایی که تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیران اقدام کند.

همچنین منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در امسال ، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران نیست.

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها تاکید شده بدهی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بانک مرکزی بابت تنخواه دریافتی برای اجرای قانون در سال ۱۳۸۹ تا سقف ۵۷۰۰ میلیارد تومان به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بهنیا
۱۲:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
پیش نهاد میگردد فرم جدیدی با مشخصات شغلی و درآمد ماهیانه در اختیار همه مردم قرار گیرد و اگر کسی با شرایط مندرج در فرم واجد شرایط دریافت وجه میباشد و با ذکر حقوق و درآمد فرم را ارسال کند و اگر خلاف شرایط مندرج در فرم بار گزاری نمایید مشمول مقررات کیفری گردد تا دولت پس از بررسی افراد واقعی برای دریافت را مشخص نمایید تا یارانه واقعی پرداخت شود و یارانه پرداختی به صورت کالا باشد تا به رونق تولید کمک بیشتری شود .
آخرین اخبار