اینجا تا دیروز یکی از خیابان‌ های اهواز بود/ شهرداری به مسئولیت خود عمل کرد؟

پس از بارندگی‌های دیروز کماکان در برخی خیابان‌های اهواز فاضلاب جاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بارش رحمت الهی در بیشتر نقاط کشور آغاز شد و غبار را از چهره آلوده شهر‌ها شست، اما در اهواز بارش باران نه تنها چهره آلوده این کلانشهر را پاک نمی‌کند، بلکه فرصتی می‌دهد به فاضلاب برای بالا آمدن و راه یافتن به خیابان ها و معابر شهر. فرسوده بودن شبکه فاضلاب اهواز باعث شد تا عبور و مرور شهروندان  با مشکل مواجه شود.

طبق دستور مدیریت بحران استانداری خوزستان تمام دستگاه‌های امدادی، عملیاتی، بهداشتی و درمانی جهت ارائه خدمات به شهروندان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

جاری بودن فاضلاب در برخی خیابان‌های اهواز/ شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد

جاری بودن فاضلاب در برخی خیابان‌های اهواز/ شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دیشب پس از سفر به خوزستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی میزان بارش‌ها بالاتر از حد نرمال است که همین وضعیت را در کشور شاهد هستیم.

جاری بودن فاضلاب در برخی خیابان‌های اهواز/ شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد

احمدر رضا آملازاده مدیر آبفا اهواز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، گفت: پس از بارندگی‌های اخیر آب‌های سطحی در شهر اهواز جاری شد و عبور و مرور شهروندان را با مشکل مواجه کرده که برای جمع آوری آب‌های سطحی وارد عمل شدیم.

او افزود: جمع آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است، اما در شهر اهواز ما برای کمک به شهروندان اقدام کردیم و شهرداری نیز در این زمینه کم کاری کرده است در صورتی که شهرداری باید برنامه ریزی برای جمع آوری آب‌های سطحی داشته باشد.

مدیر آبفا اهواز تصریح کرد: ما تجهیزات، ماشین آلات و اکیپ‌هایی را از دیروز و امروز به سطح شهر فرستادیم که کار جمع آوری فاضلاب و آب‌های سطحی را انجام دهند که این امر منجر به از بین رفتن ۲۵ پمپ شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آبگرفتگی در برخی منطقه های شهر اهواز موجب نارضایتی شهروندان شده است، گفت: در حال حاضر به همراه همکاران در تلاش برای جمع آوری آب از خیابان ۱۳ رشد منطقه گلستان اهواز هستیم.

محمدرضا راشدی شهروند ساکن منطقه سپیدار اهواز نیز در خصوص مشکل پس زدگی فاضلاب بیان داشت: متاسفانه پس از بارندگی روز‌های اخیر آب در خیابان‌های ۵، ۶ و ۷ منطقه سپیدار جمع شد و کار تردد با سختی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه موتورخانه پمپاژ آب در فاصله یکصدمتری از این خیابان‌ها قرار دارد، افزود: معمولا بعد از بارندگی این اتفاق رخ می‌دهد که از طریق خدمات شهری پیگیر شدیم، اما تاکنون هیچ نیرویی به این منطقه اعزام نشد.

راشدی تصریح کرد: لوله‌های فاضلاب جواب گوی این حجم آب نیست و آب پس زده می‌شود ما از مسئولان درخواست داریم هر چه سریع‌تر نیرو‌های آبفا را به منطقه اعزام کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.