خط تولید شرکت سها جانی دوباره گرفت

خط تولید جدید صافی های دیالیز شرکت سها با تزریق تسهیلات رونق تولید به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، خط تولید صافی های دیالیز شرکت تولید تجهیزات پزشکی  سها در تحریم های ظالمانه غربی ها از مدار خارج شده بود و با پیگیری استاندار البرز و وعده وی با تزریق تسهیلات رونق تولید و توان کارشناسان و مهندسان ایرانی مجددا احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.

محمودرضا پیروی، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیماران کلیوی از بیمارانی هستند که در طول عمر خود زجرهای زیادی می‌کشند و بعضا نیاز به دیالیز دارند که با ابداع روش پیوند کلیه شاهد بازگشت سلامتی به بخشی از این بیماران هستیم.

او افزود: در دنیا ۱۰ و نیم میلیون نفر نیاز به دیالیز دارند که ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در کشور ما زندگی می کنند و پیش‌بینی می شود تا ۱۰ سال آینده تعداد آن ها به ۵۰ هزار نفر نیز برسد.

پیروی  ضمن تقدیر از استاندار البرز، مسئولین و کارکنان این شرکت در کمک به راه اندازی و احیای مجدد خط تولید صافی دیالیز گفت: با راه اندازی این مجموعه سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار صافی دیالیز تولید شده که کمک بسزایی به کشور و بیماران خواهد بود.

او افزود: سها ۴۵ درصد از نیاز کشور به صافی های دیالیز را تامین می کند و قصد داریم با رفع موانع و مشکلات این میزان از تولید را افزایش دهیم.

شهبازی، استاندار البرز در ادامه گفت: بازگشت خط تولید صافی های دیالیز ایران را به باشگاه صادرکنندگان جهانی این محصول مهم و پرکاربرد نیز وارد می‌کند.

او افزود: با بازگشت خط تولید صافی های دیالیز در شرکت سها وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ساوجبلاغ علاوه بر صرفه‌جویی ارزی فراوان و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر سالانه شاهد تولید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار صافی خواهیم بود که بخش مهمی از نیاز بیماران خاص را در کشور تامین خواهد کرد.

استاندار البرز کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال را در گرو بهره‌مندی از تولیدات با کیفیت داخلی دانست و گفت: البرز در جذب تسهیلات رونق تولید در کشور فعال بوده و عملکرد خوبی داشته است.

همچنین غیبی، مدیر عامل سها  نیز در ادامه گفت: خط تولید صافی های دیالیز با مساعدت و توجه استاندار البرز به مدار تولید بازگشت.

انتهای پیام/د.خ

برچسب ها: تجهیزات پزشکی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.