مرادی گفت: اموال دولت که با تضامین اساسی به فروش می‌رسد راه حلی برای جبران کمبود نقدینگی دولت است.

فروش اموال مازاد در لایحه بودجه ۹۹/ بررسی افرادی که فرارمالیاتی دارندحسن مرادی کارشناس اقتصاد و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد در بودجه ۹۹،گفت: در مورد فروش اموال مازاد دولت‌های گذشته هم این مسئله بود. دولت برای جبران کسری بودجه بعضی از دارایی خود که نیازی به آن ندارد را در معرض فروش و عرضه قرار می‌دهد از جمله این اموال مازاد سهام کارخانجات است.

مرادی گفت: با توجه به سابقه‌ای که کشور ما در گذشته در فروش دارایی‌ها داشت باید دقت کرد افرادی که شایستگی و اهلیت ندارند اموالی به آن‌ها فروخته نشود. اموالی که در چند مورد قسط بندی می‌شود باید تضامین اساسی در مورد آن در نظر گرفته شود تا در نهایت منجر به جبران کمبود نقدینگی دولت شود.

او در پاسخ به این سوال که معافیت مالیاتی افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون دارند چگونه است؟ گفت: اصولاً افراد کم درآمد زیر خط فقر هستند اگر مالیات هم از آن‌ها اخذ شود مشکلاتی مالی هم بیشتر می‌شود بنابراین دولت وظیفه دارد برای افراد کم درآمد تمایزات و معافیت‌هایی قائل شود. این مسئله در تمام دنیا رایج است کسانی که درآمد پایین دارند به حمایت دولت و معافیت از مالیات اندکی پرداختی آن‌ها اضافه شود تا گذران زندگی کنند. با توجه به همین امسال با افزایش سقف معافیت مالیاتی به حقوق های سه میلیونی اکتفا کرد.

او در پاسخ به علت سهم ۱۴ و نیم درصدی نفت در بودجه سال آینده، گفت: درآمد نفتی از مواردی است که سال هاست در بودجه وضع می شود اما به علت اینکه امسال دولت با تدبیر مقام معظم رهبری به کاهش درآمد نفت در بودجه تاکید دارد این بار این رقم به سهم ۱۴ و نیم درصدی اکتفا شده است. 
 
این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: برای دولت مقدور نیست که سهم نفت را کنار بگذارد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار