کسب ۲ مدال توسط دانشجوی تبریزی در مسابقات اختراعات کانادا و کرواسی

علیرضا ابراهیم‌زاده دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دو اختراع خود در مسابقات اختراعات کشور‌های کانادا و کرواسی دو مدال نقره و طلا کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اختراع نخست این عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حوزه نوروفیدبک بوده و در قالب کلاهی خودتنظیم امواج مغزی در افراد دارای اختلالات روانی، افسردگی، بیش‌فعالی و کم‌توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته این مخترع این کلاه تمام داده‌های مغز افراد بیمار را کسب و به سیستم مرکزی ارسال می‌کند و داده‌ها در این سیستم مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و در این ارتباط نیز پزشک می‌تواند با استفاده از نتایج تحلیل‌ها به درمان مریض بپردازد.

ابراهیم‌زاده افزود: این اختراع در مسابقات Ican ۲۰۱۹ کشور کانادا که با شرکت ۵۰ کشور برگزار شد، مقام دوم را کسب کرد و مدال نقره مسابقات را به خود اختصاص داد.

اختراع دیگر این عضو باشگاه پژوهشگران واحد تبریز طراحی سیستم هوشمندی برای کنترل سیلندر‌های اکسیژن مورد استفاده در حوزه پزشکی است.

این محقق درباره این اختراع هم گفت: این سیستم با هدف جلوگیری از هیپوکسی در بیماران تنفسی طراحی شده و از طریق محاسبه زمان قابل‌استفاده از کپسول اکسیژن، هشدار‌هایی به مراقبان و بخش کنترل مرکزی این سیستم ارسال می‌کند.

به گفته او زمانی که اکسیژن کپسول به کمتر از ۲۰ درصد رسید با این هشدار پرستار یا بیمار متوجه افت فشار کپسول شده و برای پیشگیری از هیپوکسی نسبت به تعویض کپسول اکسیژن اقدام می‌کنند و از مزایای این اختراع سهولت استفاده در اماکن از جمله منازل و بیمارستان‌ها، کاهش اثرات بهداشتی منفی بر روی بیمار و ارتقای کیفیت سلامت بیماران تنفسی عنوان شده است.

دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: این اختراع مقام نخست مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور کرواسی (دانشگاه زاگرب) را کسب و حائز مدال طلا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.