بشرویه رتبه اول کشت پنبه در استان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیر کشت پنبه در استان حدود ۷۱۰ هکتار است که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان بشرویه است.

حسینی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه استان حدود ۷۱۰ هکتار است که به ترتیب بشرویه ۳هزار ۵۰۰ هکتار، سرایان هزار  ۵۰۰ هکتار، قائن ۸۵۰ هکتار، نهبندان ۵۵۰ هکتار، خوسف ۵۰۰ هکتار، زیرکوه ۱۰۰ هکتار، سربیشه ۵۰ هکتار، فردوس ۳۵ هکتار و بیرجند با کمترین میزان سطح زیرکشت ۱۵ هکتار بوده است.

او در خصوص قیمت خرید پنبه در استان افزود: قیمت تضمینی خرید پنبه حدود ۳ هزار ۲۰۰ تا ۳ هزار۵۰۰ تومان است که با توجه به کیفیت و درجه بندی محصول پنبه این قیمت متغییر است.

حسینی ادامه داد: محصول پنبه استان با توجه به قیمت پایین خرید تضمینی و عدم تمایل کشاورزان به فروش با این مبلغ؛ به صورت توافقی خریداری می‌شود که این مبلغ از حدود۶ هزار ۵۰۰ تومان شروع می‌شود و در برخی نقاط تا ۷ هزار ۵۰۰ تومان نیز خریداری شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های توسعه کشت پنبه در استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان توسعه کشت حفاظتی است که در استان مورد استقبال قرار گرفته است که در این روش به محض برداشت محصول جو و گندم در بقایای آن پنبه کشت می‌شود.

او در پایان گفت: تا پایان امسال ۱۷ هزار و  ۳۰۰ تن محصول پنبه تا پایان امسال در استان برداشت خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.