استقلال وارد بحران مدیریتی شد/ سنگ بزرگ فتحی روی سر خودش افتاد

استعفای استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران، آبی‌ها را از فضای آرامش به بحرانی خودساخته رساند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین فتحی از زمان حضور در استقلال تصمیماتی گرفت که آبی ها نه از روی سکو آنرا پسندیدند و نه هیئت مدیره با آن موافق بود.

جمله معروف در مورد مدیر عامل استقلال در روز های اخیر دوباره دهان به دهان چرخید «اصلا حضور فتحی در استقلال اشتباه بود» این جمله از روز های اول مدیریت فتحی نقل محافل ورزشی بود، چه آن روز هایی که استقلال با خرید های نا مناسب قهرمانی را از دست داد و چه امروز که استقلال در اوج نتایج جالب توجه در بحران بزرگی قرار گرفته است.

اوج تصمیمات غلط فتحی در استقلال زمانی شکل گرفت که معاونان و مشاورانی در کنار او قرار گرفتند و او را ترغیب به این اتفاقات غلط کردند.

استراماچونی ایران را ترک کرد

گفته می شود استراماچونی امروز ایران را ترک کرده است و این در حالی است که او توانسته بود با نتایج خیره کنند، آبی ها را پس از یک دوره ناکامی بعد از هزار و چندین روز به صدر جدول برساند و شنیده می شود آنهایی که رای آندره استراماچونی را برای ماندن در استقلال زدند، همان هایی بودند که روزی دستشان با فتحی در یک کاسه بود.

بحران مدیریتی استقلال شدت گرفت/ سنگ بزرگی که فتحی برداشت و روی سر خودش افتاد

مدیریت ضعیف فتحی از آنجایی آغاز شد که او در انتخاب معاونانش خطیر را به استقلال آورد و در نهایت مشکلاتی که خطیر برای این تیم بوجود آورد اولین آفت استقلال بود.

فتحی برای فرار از برخی واقعیات به هیچکس رحم نکرد، خبرنگاران را به دادگاه کشاند و در نهایت همان دست نشانده خودش یعنی خطیر را از صفحه استقلال حذف کرد.

همایش های خواسته و ناخواسته از سوی برخی افراد که با شعار هایی علیه فتحی همراه بود نشان داد فتحی گزینه مناسبی برای استقلال نیست و صدای اعتراض در هر گوشه ای که چند پیشکسوت جمع بودند، بلند بود و هواداران استقلال با وجود گلزنی های متعدد این تیم در ورزشگاه آزادی شعار" فتحی حیا کن استقلال رو رها کن" را فراموش نکردند.

اشتباه بزرگ فتحی در فصل قبل رقم خورد، جایی که ۵۵ میلیارد تومان در آمد استقلال به همراه یک میلیون دلار درآمد زایی از فروش الهیار صیاد منش و ۶۰۰ هزار دلار از فروش مجید حسینی و دست آخر هم ۶۰۰ هزار دلار از فروش مامه تیام نصیب استقلال شد و این درحالی است که ۴۰۰ هزار دلار درآمد زایی از لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته به آبی‌های پایتخت رسید و البته ۱۰۰ هزار دلار هم پیش قرارداد آل اشپورت در جیب مدیریت باشگاه جای گرفت.

تصمیم های غلط فتحی و خطیر در مورد خرید های خارجی به ادعای برخی رسانه ها و اعضای هیئت مدیره این تیم، در هزینه های جاری استقلال با خرید بازیکنان بی کیفیت ختم شد و تمام در آمد های استقلال را به باد داد.

بحران مدیریتی استقلال شدت گرفت/ سنگ بزرگی که فتحی برداشت و روی سر خودش افتاد

گفته می‌شود رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان هزینه وینفرد شفر و دستیارانش در استقلال بود که اگر با بودجه ۵۵ میلیاردی استقلال مقایسه کنید، یعنی بیشتر درآمد سالانه استقلال به باد رفته است. بحث دلالی در خرید‌های شفر و فرزندش و البته اطلاع خطیر و فتحی از این موضوع باعث شد پول‌ها پیش خور شود و امروز استقلال در اوج قدرت فنی باید با آرامش وداع کند.

الحاجی گرو، نیومایر، ایسما گونکالوز و گادوین منشا خرید‌هایی بود که در دوران مدیریت فتحی استقلال را به این روز انداخت و در آخر آن‌ها پس از مدت کوتاهی بازی در این تیم با دریافت حقوق خود ایران را ترک کردند.

فضای بسته رسانه ای در دوران فتحی- خطیر به جایی رسید که هر مطلبی در مورد این باشگاه به بیرون درز می کرد با واکنش آنها همراه شد و هر رسانه ای که از اطلاعات محرمانه باشگاه استقلال مطلع بود پایش به دادگاه هم باز می شد.

فتحی و خطیر در آن ایام یار غار بودند و علیه رسانه ها جبهه می گرفتند و روبروی هم باید برای تصاحب صندلی استقلال مبارزه کنند.

موضوع بدهی ها و درآمد های استقلال و چگونگی هزینه کرد آنها در نوع خود جالب است، اگر بگوییم فتحی برای پرداخت بدهی های باشگاه استقلال پول ها را هزینه کرده، باید گفت هنوز شفر و دیگر خارجی ها از این تیم طلب دارند و اگر ماده تبصره های موجود در فوتبال ما که بیشتر کدخدا منشی است نبود، شاید استقلال امروز به دلیل بدهی ها لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست می داد، هر چند هنوز هم این احتمال وجود دارد.

استراماچونی در نامه استعفایش به نوعی با بازیکنان و هواداران استقلال خداحافظی کرد و گفته می شود امروز ایران را ترک می کند و نوع نوشتار متن نشان می دهد فتحی متهم اصلی جدایی استراماچونی است، البته تحرکات داخلی هم به این جدایی دامن زده است و به نظر می رسد سکوت وزارت ورزش و جوانان در مورد فتحی و خطیر و رابطه این دو فرد فقط یک دلیل می تواند داشته باشد، آن هم ترس از اعتراف وزارت به اشتباهات ۳ سال اخیر در مورد مدیریت استقلال است.

بحران مدیریتی استقلال شدت گرفت/ سنگ بزرگی که فتحی برداشت و روی سر خودش افتاد

دوستی و مودت خطیر و فتحی امروز به جنگ قدرت تبدیل شده و بعید می دانیم وزارت ورزش و جوانان از این اتفاقات بی خبر باشد.

باید دید تیم فوتبال استقلال امروز دستخوش کدام اتفاق می شود و آیا فتحی صندلی را به رقیب واگذار می کند یا خیر ؟


بیشتر بخوانید: اخبار ۲۴ ساعت گذشته درباره استقلال و استراماچونی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
برای فدارسیون فوتبال خیلی متاسفیم تا یکی مثل آقای سلطانی فر وتاج وسکت باشد همین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
من عكس ها رو ديدم قشنگ معلومه كه هيچ كدام براي فوتبال نيامدن. همه چهرها پوشيده .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
باشه وزارت ورزش خوب نقشه ای برای تضعیف و نابودی استقلال کشیدید.باشه امسال هم پرسپولیس قهرمان .اما سه قهرمانی اخیر و این قهرمانی ارزش نداردقهرمانی باید در حضور تیم های قوی شکل بگیرد.این فصل هم معلومه پرسپولیس قهرمان نه ولی اول میشه .حیف از عنوان مقدس قهرمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
منم دیگه^_^
۱۴:۴۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
استقلال داره تاوان حقخوریها شو میده...هنوز اولشه...وقتی ۳۰۰ میلیارد پول بیت المال رو میدن یه عده دلال،پشت سر هم بازیکن انبار میکنن،با ناداوری میان بالا...برا بقیه تیما حاشیه میسازن...نتیجه ش میشه همین(:(:
Iran (Islamic Republic of)
استقلال قهرمان
۱۴:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
مافیای فوتبال نمیخاد استقلال قدرت بگیره.ای خدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
اینبار به مدریت ربط نداره.اینبار واقعا استراماچونی در حال بهانه جویی برای رفتن بود به دلایل الکی
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۴:۳۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تسلیت برای فدراسیون فوتبال هر روز بیشتر از پیش خودشونو با بی درایتی رسوا میکنن آقای استراماچونی بهترین کار ممکن رو انجام داد و رفت و بابت همه زحمتهایی که کشیدن دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
آقای وزیر ورزش پاسخگو باشید استقلال رو شما نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
دشمن قسم خورده استقلال فقط وزیر ورزشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
وزارت ورزش که بی صاحاب و رنگی باشد نتیجه ای بهتر از این هم برای باشگاه استقلال و تیم ملی تصور نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
همه خارجی ها با مشکل از ایران رفتن

شدیم گاو پیشانی سفید دنیا

کیروش
ویلموتس
براتکو
شفر
استراماچونی
چند مدت دیگه

کالدرون


واقعا به حال مدیریت فوتبال مملکت باید گریه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
برانکو فرق میکرد اون خودش رفت ولی بقیه رو فراری دادن
Iran (Islamic Republic of)
یه استقلالی
۱۳:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
همین الان خبرهایی در سطح رسانه ها منتشر شده مبنی بر هجوم تقریبی 1000 نفر به نام هواداران استقلال به باشگاه فوق و شکستن درب پارکینگ و تخریب برخی فیلم گیرندگان و شعارهایی بر علیه مدیر فعلی و در حمایت از فتح الله زاده (این قسمتش احتمالا در راستای تخریب فتح الله زاده است) و حضور مجدد استاراماچونی
بنظر شما این شکل روایت جریانی هدفمند و با برنامه ریزی مشخص و هماهنگ یک برنامه ریزی برای عدم حضور نفرات حقیقی در مدیریت استقلال نیست پس چیست ؟ بهتره مدیران فعلی نمایش مسخره فوق را تمام کنند و وزارت ورزش هم حواسش به شکایت دادستان به درخواست هواداران باشه
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
این ها همه بهانه است ، یک اروپاییِ بی مسؤولیتِ دیگر بدون کوچکترین وجدانی و بدون حداقلِ احترام برای موج احساسات هواداران به بهانه های واهی و سر بزنگاه همۀ ما را قال گذاشت !! مثل ویلموتس و برانکو و ...
وگرنه بدتر از این ها روزها را در مسایل مالی داشته ایم و خواهیم داشت . پس انسانیت و روابط معنوی و ... کجاست ؟! شک نکنید مثل برانکو در کوچکترین زمان ممکن با یک قرارداد مالی مطمئن جذب یک تیم دیگر می شود . که اگر چنین نبود هرگز در این مقطع استقلال را ترک نمی کرد ...
Iran (Islamic Republic of)
یه استقلالی
۱۳:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
بنظر بنده فتحی و خطیر در حال انجام پروژه محرومیت استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند ، اما مهمتر از آن اینست که این افراد آیا سابقه قبلی علاقه و همراهی استقلال را دارند یا خیر؟ اگر این افراد یک پرسپولیسی دو آتشه باشند که در دو سال گذشته سعی کردند راه برای برد پرسپولیس هموار باشد و دستور افرادی از درون وزارت برای ارزش گذاری پایین تر را ایجاد کنند چه؟
Iran (Islamic Republic of)
قرمزته همیشه
۱۴:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
گند و مردار تو را ارزانی ، پرسپولیس قهرمان هیچ نیازی ندارد که در باشگاه رده سومی استقلال نفوذ کند !! فتحی و خطیر هرگز پرسپولیسی نبوده و نخواهند بود !! لطفا گند های خودتان را به گردن تیم مردمی پرسپولیس نیاندازید چون این وصله ها به ما نمی چسبه ششتقلالی عصبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
چقدر این ششتق لالی ها فکرهای بیهوده در سر می پرورانند‌ ‌ سردرد هم می گیرند علتش پرسپولیس . واقعا" این همه بخل و حسادت تاکی. ولی خدا جای حقه بیشتر از این ها با مشکل مواجه خواهید شد . تسلیت و تعزیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
فتحی همونی هست که توی بازی سال 73 پرسپولیس با استقلال که نیمه تموم ماند به عنوان رئیس کمیته انضباطی بازی رو 3-0 به نفع استقلال اعلام کرد پس لطفا به این آدم که باید خیلی وقت پیش پرسپولیسیا ازش شکایت میکردند پرسپولیسی نگید که مثل ادعای پرسپولیسی بودن وزیر مسخرست . وزیری که موقع جدایی برانکو هیچ کاری نکرد و الان برای برگردوندن استراماچونی با سفیر ایتالیا شخصا در حال مذاکرست
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۱۳:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
لطفا دادستان کل به عنوان مدعی العموم ضمن ورود به این جریان در رابطه با جریحه دار کردن احساسات جوانان و دوستداران استقلال واکنش نشان داده و علل این امر رو ملتمسانه پیگیری بفرمایند.
شاید تنها دلخوشی خیلی از جوانها همین عشق به فوتبال و استقلال باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه یکی از بزرگترین معضلات و عقب افتادگی مملکت وجود مدیران نالایق و انتصابی هستند که کشور را مثل تیم محبوب استقلال دچار مشکلات کردند به امید روزی که شایسته سالاری و عقل گرایی جای شعار را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
قرمزته همیشه
۱۴:۲۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
به نام خدا: بهت مثبت دادم نه بخاطر ششتقلالی بودنت بلکه بخاطر متن واقعی و قشنگت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه ریاست فدراسیون و آدمهای دست نشانده اش که فتحی یکیش بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
استقلال##مظلوم .تحریم فقط برای استقلال خجالت بکشید بخدا شرم آوره واسه فوتبال ما....
Iran (Islamic Republic of)
قرمزته همیشه
۱۴:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
ششتقلال نابود میشه خدا میدونه که حقشه !! / به لطف فتحی و خطیر ششتقلال نابود میشه ، ششتقلال نابود میشه
آخرین اخبار