فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد:

بالگردهای ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت تجهیز شدند

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: با تجهیز راکت و موشک به بالگرد‌های ترابری و تهاجمی، قابلیت جدیدی را در ماموریت‌های آینده داریم.

بالگردهای ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت تجهیز شدندبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان کشوری در ستاد هوانیروز برگزار شد گفت: امروز بالگرد‌های ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی متری و راکت مجهز شدند.

او با بیان اینکه بالگرد ۲۱۴ در قالب تیم ترابری در گذشته نمی‌توانست از خود دفاع کند افزود: امروز با دستان پرتوان متخصصین جوان هوانیروز و صنعت دفاعی کشور به دستاورد جدیدی دست یافته‌ایم و با تجهیز راکت و انواع موشک به بالگرد‌های ترابری و تهاجمی قابلیت جدیدی را در ماموریت‌ها آینده خواهیم داشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی تصریح کرد: موشک‌هایی که در گذشته بر روی بالگرد‌های هوانیروز نصب شده بود موشک تاو و کنترل بصورت سیمی بود و نهایت برد آن ۳۵۰۰ متر بود، اما در دوسال اخیر هوانیروز با کمک دانشگاه و صنایع دفاعی اقدام به تولید موشک‌های دور برد و تسلیح بالگرد‌ها به این موشک‌ها کرد.

فرمانده هوانیروز با اشاره به تولید انبوه قطعات هوانیروز در کشور گفت:صنعت هوانیروز بسیار پیچیده است، در حال حاضر هوانیروز در حوزه تولید قطعات به خود کفایی رسیده است، امروز بالغ بر ۲۴۰ هزار قطعه از این صنعت را در داخل کشور تولید و مورد استفاده بالگرد‌ها قرار دادیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی تاکید کرد: تحریم‌ها برای هوانیروز فرصت شد و روی پای خود ایستادن را به خوبی آموختیم، در حال حاضر کارکنان فنی هوانیروز با چشمان بسته سیستم پیچیده بالگرد‌ها را باز و بسته می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار