مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور:

بیش از یک و نیم میلیون پناهنده مجاز در کشور داریم

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: یک و نیم میلیون پناهنده مجاز در ایران خدمات دریافت می کنند.

بیش از یک و نیم میلیون پناهنده مجاز در کشور داریمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  امروز در کارگاه آشنایی خبرنگاران با پناهندگان و مسائل پناهندگی که توسط اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و آژانس پناهندگان سازمان ملل برگزار شد،مهدی محمودی مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی امروز در کارگاه آشنایی خبرنگاران با پناهندگان و مسائل پناهندگی، با اشاره به اینکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با ارائه خدمات به پناهندگان باید بازتاب جهانی داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه در این قسمت ضعف داریم و نتواسته ایم این خدمات را درست کنیم. حتی در ملاقات‌هایی که با سران برخی از کشور‌ها صورت می‌گیرد، موضوعات مطرح شده در رابطه با پناهندگان برای آن‌ها تازگی دارد و آن‌ها تعجب می‌کنند که این خدمات ارائه داده شده و تا به حال اطلاع رسانی نشده است.

او با بیان اینکه پوشش خبری پناهندگان در رسانه ها، اهمیت زیادی دارد گفت: نحوه اطلاع رسانی این موصوع به تخصص نیاز دارد و اصحاب رسانه این تخصص را دارند، البته ما هم ارتباط های ما هم به دلیل مشغله‌های زیاد ضعیف بوده و نتوانستیم تعامل مناسبی را برقرار کنیم.

او همچنین ادامه داد: وزارت کشور و مجموعه اداره کل اتباع به عنوان مسئول سیاست گذای  فعال هستند و هماهنگی میان سازمان ها را بر عهده دارد. علاوه براین در حال حاضر ما در کشور بیش از یک و نیم میلیون پناهنده مجاز داریم که با شرایط مختلف در سرشماری شرکت کردند و خدمات دریافت می کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار