ورزش‌هایی که گردن درد شما را بهبود می‌بخشند + عکس

گردن درد از عوارض شایع بین افرادی است که مجبورند ساعت‌ها پشت میز بنشینند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،گردن درد از جمله مشکلاتی است که در بین افراد جامعه شیوع بالایی دارد و می‌تواند همه روزه اتفاق بیفتد. طبق تحقیقات، گفته شده این آسیب حدودا ۵۰ تا ۷۰ درصد افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر با این آسیب مبارزه نکنیم، احتمال اینکه گردن درد ما را مغلوب کند و ناتوان شویم هم وجود دارد.

خبر خوب اینکه بسیاری از عوارض این درد را می‌توانید با مراقبت‌های ساده و ورزش که شامل حرکات کششی، مقاوم سازی و حفظ حالت‌های صحیح قرارگیری گردن است، کاهش دهید و یا حتی به طور کامل از بین ببرید. البته مناسب‌ترین نوع عملکرد، انجام این اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به گردن درد است.

از فواید ورزش و تقویت ماهیچه‌های گردن، در درجه‌ی اول حفظ استایل ظاهری است. از آنجا که این ماهیچه‌ها فقط با ستون فقرات در ارتباط نیستند، به حفظ تعادل هم کمک می‌کنند. نقش این ماهیچه‌ها در بهبود کیفیت تنفس هم انکار ناپذیر است.

دقت داشته باشید اینگونه ورزش‌ها که جهت تقویت ماهیچه‌های گردن انجام می‌شوند، باید کاملا آرام انجام شود و افراط در آن می‌تواند آسیب را افزایش دهد.

اگر گردن درد همراه با بی حسی در قفسه سینه، شانه، کتف، بازو و دست بود، به هیچ وجه این ورزش‌ها را انجام ندهید و به پزشک مراجعه کنید.

ورزش‌ها در شرایطی توصیه می‌شوند که درد در اثر وضعیت نامناسب و یا فشار کم به وجود آمده باشد.

قبل از شروع بهتر است دوش آب گرم بگیرید یا از جکوزی و پد‌های گرم استفاده کنید. فراموش نکنید حرکاتی که درد شما را بیشتر می‌کنند اکیدا ممنوع هستند.

مرحله‌ اول

عضلات کتف را ریلکس کنید. سر را به یک طرف بچرخانید تا جایی که احساس کشش در گردن داشته باشید. نگاهتان به کتف و شانه باشد. ۶ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید. این حرکت را برای سه مرتبه تکرار کنید.

همراه اول پشت میزنشین ها

مرحله‌ دوم

سر خود را به جلو خم کنید. چانه به قفسه سینه برسد. می‌توانید از انگشت برای ایجاد فشار کمی کمک بگیرید. هر زمان احساس کشش داشتید، وضعیت خود را برای ۶ ثانیه حفظ کنید. این مرحله هم سه بار به تکرار نیاز دارد.

همراه اول پشت میزنشین ها

مرحله‌ سوم

کف دست را روی پیشانی گذاشته و کمی فشار رو به جلو وارد کنید. سعی کنید سر و دست حرکتی نداشته باشند. ۳ بار و هر بار ۱۰ ثانیه برای این مرحله کافی است.

همراه اول پشت میزنشین ها

مرحله‌ چهارم

دست را روی قسمت کناری سر گذاشته و سر را به سمت شانه بچرخانید. سعی کنید حرکتی نداشته باشید و سه بار و هر بار ۱۰ ثانیه مکث کنید.

همراه اول پشت میزنشین ها

مرحله‌ پنجم

گردن را آرام به بغل خم کنید و فشار کمی با دست وارد کنید. ۳ بار و هر بار ۶ ثانیه این حرکت را تکرار کنید.

همراه اول پشت میزنشین ها

مرحله‌ ششم

دست را یک سمت سر گذاشته و سر را به دست بفشارید. به ده ثانیه زمان نیاز دارید که سه بار هم باید تکرار شود.

همراه اول پشت میزنشین ها

در کنار تمام تمرین‌ها، به نوع بالشی که استفاده می‌کنید دقت بسیار داشته باشید. استفاده از بالش‌های طبی و مناسب به قرار گیری گردن در وضعیت مناسب و پیشگیری از آسیب‌های گردن کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: دردی که پیر و جوان نمی‌شناسد + تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
وضع اقتصاد درست بشه، گردن درد مردم هم خوب میشه
آخرین اخبار