بغداد سفرای چهار کشور غربی را احضار کرد

وزارت خارجه عراق در اعتراض به مداخله‌های آلمان، فرانسه، انگلیس و کانادا در امور داخلی عراق، سفرای این کشورها را احضار کرد.

بغداد سفرای چهار کشور اروپایی را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه السومریه، وزارت خارجه عراق امروز، دوشنبه از احضار سفرای چهار کشور غربی خبر داد.

در بیانیه‌ای که از سوی احمد صحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق منتشر شده، آمده است: این وزارتخانه، سفرای فرانسه، انگلیس، کانادا و کاردار سفارت آلمان را احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق همچنین آمده است: هیچ کس حق ندارد در مسائل عراق و یا اداره امور این کشور دخالت کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: عراق روابط دیپلماتیک خود را با کشور‌های جهان بر اساس منافع مشترک و مقابله با خطرات مشترک پایه ریزی کرده و بر این اساس، از استحکام روابط با بسیاری از کشور‌های جهان، با رعایت عدم مداخله در امور داخلی این کشور‌ها و حفط حاکمیت آنها، استقبال می‌کند. وظیفه سفرا در بغداد، تقویت روابط، تحکیم آن، ایجاد منافع مشترک بدون مداخله در امور داخلی است و در صورتی که نیاز باشد تا بیانیه‌ای در خصوص عراق صادر شود، باید با وزارت خارجه هماهنگ شود و این، چیزی است که در میان هیئت‌های دیپلماتیکی که مورد اعتماد ما هستند، رایج است.

احضار سفرای این کشور‌ها به سبب بیانیه مشترکی است که این چهار کشور در خصوص تحولات عراق منتشر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار