بلیت توکیو در دستان مردانی؟

با اعلام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ روسیه از حضور در تمام رقابت‌های بین المللی محروم شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان در مسابقات گرندپری نمایش درخشانی داشت و موفق شد مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند. با این وجود مدال نقره برای کسب سهمیه هوگوپوش وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان کافی نبود و او با ۴ امتیاز کمتر از نفر پنجم، در رده ششم این وزن قرار گرفت تا برای رزرو بلیت توکیو، ناچار به تکرار درخشش در مسابقات گرنداسلم باشد.

در همین حال امروز آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، روسیه را به دلیل تخلفات آژانس مبارزه با دوپینگ این کشور به مدت ۴ سال از حضور در کلیه رقابت‌های بین المللی محروم کرد. به این ترتیب ورزشکاران روسی، المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم از دست دادند.

با اعلام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، این محرومیت قطعی و قابل اجرا است و با حذف ولادیسلاو لارین تکواندوکار مطرح روس که با اقتدار تمام رنک یک وزن ۸۰+ کیلوگرم را در اختیار دارد و از مدت‌ها پیش خیالش را برای حضور در المپیک توکیو راحت کرده بود، سجاد مردانی در جمع ۵ تکواندوکار برتر وزن چهارم قرار خواهد گرفت و به این ترتیب تکواندو ایران در بخش مردان ۳ سهمیه در المپیک توکیو خواهد داشت. البته لارین و دیگر ورزشکاران روسی که دارای سهمیه المپیک توکیو هستند، می‌توانند زیر پرچم کشور بی طرف در المپیک شرکت کنند.

با این وجود برخی از مقام‌های ورزشی کشور روسیه این حکم را قطعی ندانستند و اعلام کردند محرومیت ورزش روسیه از حضور در مسابقات بین المللی باید به تائید کمیته اجرایی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ برسد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار ورزش ایران و جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار