جهانگیری:

وزارت صمت مشکلات هپکو، آذرآب و واگن پارس را شناسایی و رفع کند

معاون اول رئیس جمهوری از وزارت صمت خواست برای شناسایی موانع و رفع مشکلات هپکو، آذرآب و واگن پارس تلاش کند.

جهانگیریبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های بزرگ تولیدی استان مرکزی از شرکت‌های هپکو، واگن پارس و آذرآب به عنوان سه کارخانه مهم صنعتی کشور یاد کرد و گفت: در دوره‌ای که به دنبال احداث کارخانه‌های بزرگ در کشور بودیم، این سه واحد تولیدی نقش موثری در صنعتی شدن کشور ایفا کردند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به برخی مسائل و مشکلات پیش‌روی این سه کارخانه، بر ضرورت حل مسائل آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست برای شناسایی موانع و رفع مشکلات این سه واحد تولیدی تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل کارخانه‌ها و مشکلات کارگری واحد‌های تولیدی نباید وارد فاز سیاسی شود، تصریح کرد: مسائل کارخانه‌ها باید در سطح دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با تدبیر مدیران استان‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع، حل و فصل شود چرا که اگر این مسائل سیاسی شود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه باید نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران و جلوگیری از آسیب به وضعیت معیشتی آن‌ها حساسیت داشته باشیم، افزود: مدیران بنگاه‌های تولیدی باید تلاش کنند کارگران را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و با ارتباط و تعامل خوبی که با آن‌ها برقرار می‌کنند، اجازه ندهند مسائل کارگری دستمایه بهره‌برداری جریانات سیاسی شود.

وی بر لزوم حمایت از مدیران بنگاه‌های تولیدی و عدم دخالت‌های نابجا دستگاه‌های مختلف در اداره امور کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: نباید احساس امنیت و آرامش مالک و مدیران کارخانه‌ها خدشه‌دار شود چراکه این امر به تمایل و رغبت سرمایه گذاری در واحد‌های تولیدی آسیب می‌زند.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که واگذاری بنگاه‌های تولیدی باید به بخش خصوصی دارای اهلیت که امکان اداره مطلوب واحد تولیدی را دارد، انجام شود از سازمان خصوصی‌سازی خواست ظرف دو هفته مسایل شرکت هپکو را با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف کنند.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار استان مرکزی، رییس سازمان بورس، مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیران عامل بانک‌های ملی و کشاورزی نیز حضور داشتند، گزارشی از مشکلات و مسائل پیش روی واحد‌های تولیدی هپکو، واگن پارس و آذرآب ارائه شد و مدیران عامل این کارخانه‌ها به ارائه توضیحاتی در خصوص مسائل و دغدغه‌های خود و نیز ظرفیت فعال تولید و میزان اشتغال، این کارخانه‌ها پرداختند.

در ادامه این جلسه مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی این سه واحد تولیدی نظیر تعیین تکلیف مالکیت کارخانه، تامین سرمایه در گردش، رسیدگی به معوقات کارگری، حل مسائل بازنشستگی و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از طرح نظرات و پیشنهادات مختلف، تصمیمات لازم برای حل مسائل این سه کارخانه اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
این وزارت یا در کل دولت مشکل ایجاد نکند . حل پیش کش
آخرین اخبار