ترامپ: اف‌بی‌آی قصد سرنگونی دولت مرا داشت

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از روند تحقیقات در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶، اف‌بی‌آی را به تلاش برای سرنگونی دولت خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با استناد به گزارش جدید بازرس کل وزارت دادگستری این کشور مدعی شد مقامات اف بی آی، پلیس فدرال، با تحقیقات درباره کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ او قصد سرنگونی دولتش را داشته اند.

رئیس جمهور آمریکا در نشستی در کاخ سفید اعلام کرد این اقدام برای سرنگونی دولت بود، این یک سرنگونی نافرجام بود و افراد بسیاری در آن دخیل بودند و گیر افتادند.

ترامپ در ادامه افزود: فکر می‌کنم می‌خواهم این را به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم ما کنار بگذارم. زیرا آنچه که پیدا و آنچه مشاهده کردیم هرگز نباید دوباره رخ دهد.

مایکل هورویتس، بارزس کل وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد تحقیقات عوامل اف بی آی درباره دستیاران و عوامل ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات، با انگیزه و تعصب سیاسی صورت نگرفته است. همچنین در گزارش بازرس وزارت دادگستری اینگونه نتیجه گیری شد که اف بی آی برای انجام تحقیقات درباره کمپین انتخاباتی رئیس جمهور هدف مجازی داشته است. با این حال ویلیام بار، دادستان کل آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای با جمع بندی گزارش هورویتس مخالفت کرد.

بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا با اعلام این موضوع، از برخی از اقدامات و اشتباهات اف بی آی در گزارش خود انتقاد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد تحقیقات جدید نشان داد پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ جاسوسی نکرده است. پیشتر ترامپ و اطرافیانش اف بی آی را به جاسوسی علیه کارزار انتخاباتی خود متهم کرده بودند. با این حال، تحقیقات جدید این ادعا‌ها را رد می‌کند. منابع آگاه به نیویورک تایمز گفته اند به طور قطع اف بی آی به ضرر تیم ترامپ جاسوسی نکرده است.

اف بی آی سال ۲۰۱۶ حکمی مخفی برای نظارت بر ارتباطات کارترپیج، مشاور تبلیغاتی سابق ترامپ صادر کرد. پیج هرگز در مورد بررسی در خصوص مداخله انتخاباتی روسیه یا هیچ اقدام اشتباه دیگری متهم نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار