مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: آب منطقه‌ای بعد از سیل فروردین، ۴۳۰ مورد تجاوز به حریم بستر رودخانه‌ها را شناسایی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استانداری در کارگروه مخاطرات سیل گفت: آب منطقه‌ای بعد از سیل فروردین، ۴۳۰ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را شناسایی کرده است که کشاورزان ، پیمانکاران و بعضی از مردم این تصرف را انجام داده اند.

او افزود : از ۱۰۷ رودخانه در استان ۴۱ رودخانه از داخل شهر‌ها عبورمی کند و با آن‌ها خیلی مشکلی نداریم، اما رودخانه‌های خارج از شهر‌ها می‌توانند مشکل ساز باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: در سردهنه اسپرورین پل هادی خانی، کمربندی شریف آباد و باراجین در حریم بستر رودخانه ساخت و ساز غیر مجاز اتفاق افتاده و باید پیگیری شود.

مهدیخانی اذعان کرد: در شهر آبیک ۱۶ دهنه پل سال‌ها بود لایروبی نشده و مسدود شده بود که برای مانگرانی و هزینه زیادی ایجاد کرد.

جمشیدی نماینده آب منطقه‌ای هم در این نشست گفت: دو هزار و  ۷۰۰ کیلومتر رودخانه داریم و مداخله در بستر رودخانه ها، ایجاد راه دسترسی، توسعه شهری، عبورتاسیسات، عدم لایروبی و مناسب نبودن ارتفاع پل‌ها باعث کاهش بستر رودخانه و خطرآفرین است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.