شگفتی‌ساز‌ها و ناکام‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰ را بشناسید

با اعلام نامزد‌های گلدن گلوب ۲۰۲۰، هنرمندان و فیلم‌هایی از حضور در این رقابت جا ماندند که برای همه تعجب برانگیز است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، گلدن گلوب به عنوان بزرگترین و اولین جایزه تلویزیونی سال، همیشه کلید رسیدن فیلم‌ها و بازیگران به جوایز اسکار و گرمی محسوب می‌شود.

بزرگترین موفقیت و شگفتانه امسال جوایز گلدن گلوب به فیلم سینمایی «داستان ازدواج» به کارگردانی نوا بامباک تعلق گرفت که توانست شش نامزدی گلدن گلوب را کسب کند. «مرد ایرلندی» اسکورسیزی و «روز و روزگاری در هالیوود» تارانتینو هم هر کدام با نامزدی در پنج بخش در رتبه بعدی قرار دارند.

در بخش تلویزونی نیز «چرنوبییل، «تاج» و «باورنکردنی» نمایش خوبی داشتند و هر کدام چهار نامزدی را رقم زدند.

برندگان گلدن گلوب توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که از ۱۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار تشکیل می‌شود، تعیین خواهند شد. در اینجا مهمترین ناکام‌ها و شگفتی ساز‌های جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۰ را که اختتامیه آن در ۵ ژانویه (۱۵ دی) برگزار می‌شود، مشاهده کنید:

ناکام: رابرت دنیرو برای «مرد ایرلندی»

«مرد ایرلندی» محصول جدید نتفلیکس، پنج نامزدی در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و دو نفر در بخش بهترین بازیگر (آل پاچینو و جو پشی) به دست آورده است، اما دنیرو که در واقع رهبر اصلی فیلم است و نقش فرانک شیرن را بازی می‌کند، نتوانست به بخش نامزدی بهترین بازیگر مرد برسد.

ناکام: آدام سندلر برای «الماس‌های نخراشیده»

سندلر برای این فیلم به کارگردانی برادران سفدی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت. آخرین و تنها نامزدی او در این جوایز به سال ۲۰۰۳ و فیلم «عشق پریشان» باز می گردد. انجمن مطبوعات خارجی در لحظات آخر تصمیم می‌گیرد که فیلم الماس‌های نخراشیده را در بخش درام در نظر بگیرد نه کمدی و به دلیل رقابت در بخش بازیگران مرد درام، سندلر از نامزدی گلدن گلوب جا ماند.

ناکام: گرتا گرویگ برای «زنان کوچک»

در تاریخ ۷۷ ساله گلدن گلوب تنها پنج زن نامزد بهترین کارگردانی شده اند. دو سال پیش گرویگ با فیلم «لیدی برد» نادیده گرفته شد و این در حالی است که توانسته بود نامزد اسکار شود؛ امسال هم مانند سال‌های گذشته گلدن گلوب ۵ مرد را برای کارگردانی در نظر گرفته تا گرتا گرویگ هم نامزدی را از دست بدهد.

ناکام: کانستنس وو برای «شیادان»

جنیفر لوپز برای نخستین بار در ۲۱ سال گذشته توانست نامزد این جوایز شود؛ اما وو که سال گذشته برای فیلم سینمایی «آسیایی‌های خرپول» نامزد شده بود، امسال نتوانست نامزد این جوایز شود.

ناکام: آرون پاول برای «ال کامینو یک فیلم برکینگ بد»

از نظر فنی، آرون پاول برای نقش آفرینی در فیلم «ال کامینو» واجد شرایط حضور در بخش بهترین بازیگر مرد و نقش مکمل مرد در یک سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی بود. اگرچه او جایگاه مناسبی در این رقابت پیدا نکرد، اما بازگشت او در نقش معروف جسی پینکمن، احساسات زیادی را برانگیخته کرد.

شگفتی ساز:کیت بلانشت برای «کجا رفته بودی برنادت»

فیلم کمدی ریچارد لینکلیتر که تابستان اکران شده بود، در فروش گیشه شکست خورد و نقد‌های منفی دریافت کرد. اما انگار کیت بلانشت شانس زیادی در گلدن گلوب دارد. او امسال دهمین نامزدی خود را در گلدن گلوب تجربه می‌کند که سه بار آن را در فیلم‌های «الیزابت»، «من آنجا نیستم» و «یامسین آبی» با موفقیت پشت سر گذاشته است.

شگفتی ساز: آنت بنینگ برای «گزارش»

با وجود اینکه او نقد‌های مثبتی برای نقش دیانه فین اشتاین دریافت کرده است، اما کسی فیلم «گزارش» او را ندیده است. آمازون پیش از پخش از سرویس استریم خود این فیلم را اکران کرده بود که فروش اندکی داشت؛ اما بنینگ به شگفتی سازی رسید تا نامزد بهترین بازیگر زن مکمل شود و نهمین حضور خود در این جوایز را تجربه کند.

شگفتی ساز: «تبصره ۲۲»

سریال کوتاه اقتباسی شبکه هولو، امسال در جوایز امی شکست خورده بود و هیچ نامزدی کسب نکرد؛ اما این فیلم برای بازی کریستوفر ابوت در بخش بهترین بازیگر یک مینی سریال نامزد گلدن گلوب شد و پروژه‌های موفقی مثل «ال کامینو» را شکست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار