شرایط انتقال سوابق بیمه‌ چگونه است؟

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی درباره انتقال سوابق بیمه‌ توضیحاتی داد.

مهدی شکوری مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقال سوابق بیمه‌ای اظهار کرد: انتقال سوابق بیمه تا سال ۶۵ در قانون نبوده است و اگر فردی در دستگاه‌های مختلف خدمت می‌کرد و بعد خدمت آن تمام می‌شد انتقال سابقه صورت نمی‌گرفت.

شکوری بیان کرد: از سال ۶۵ قانون‌گذار شرایط انتقال سوابق از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی همچنین بر عکس آن را تصویب کرد و حتی افرادی که قراردادی بوده‌اند و بعد به صورت رسمی درآمدن هم می‌توانند سابقه خود را منتقل کنند.

وی ادامه داد: شرط انتقال سوابق این است که فرد بازخرید، استعفا و اخراج از محل خدمت شده باشد و حالا بخواهد بیمه خود را از صندوق‌های دیگر به تأمین اجتماعی منتقل کند، ابتدا باید کسور بازنشستگی در صندوق قبلی را تسویه نکرده باشد و با در دست داشتن حکم اخراج و یا استعفا به شعبه‌های بیمه جدید مراجعه کرده و درخواست خود را دهد.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی افزود: بعد از اینکه حق‌بیمه فرد به صندوق بیمه جدید یا سازمان تأمین اجتماعی واریز شد پرداخت مابه التفاوت حق بیمه بر عهده فرد است، به عنوان مثال اگر فرد ۲۰ سال سابقه در صندوق دیگر داشته باشد همان مبلغ حق بیمه پرداختی به صندوق جدید واریز می‌شود.

شکوری تصریح کرد: گاهی افراد ۲۰ سال سابقه دارند و به صورت قراردادی خدمت کردند و بعد کارمند رسمی می‌شوند می‌خواهند سابقه بیمه خود را از سازمان تأمین اجتماعی به صندوق بیمه دیگرمنتقل کنند که هزینه زیادی برای آن‌ها دارد، اما براساس ماده ۱۰۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اگر یک کارمند قراردادش رسمی شد می‌تواند صندوق بیمه خود را انتخاب کند و اعلام کند که در همان صندوق بیمه قبلی باقی بماند و حق بیمه واریز کند تا هزینه زیادی برای انتقال سابقه پرداخت نکند.

وی اضافه کرد: هنگامی که فردی سابقه بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی منتقل می‌کند برای بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی باید حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در تأمین اجتماعی داشته باشد تا بتواند از شرایط بازنشستگی سازمان بهره‌مند شود.


بیشتر بخوانید: نحوه انتقال سابقه بیمه افراد چگونه است؟


مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی ادامه داد: اگر فرد در این مدت فوت کند و یا از کار افتاده کامل شود لازم نیست که حتماً ۱۰ سال سابقه در بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد بلکه سابقه او در صندوق دیگر با مدت زمان که در تأمین اجتماعی بوده است حساب شده و مجموع آن سابقه برای برخورداری از مستمری برای خانواده کفایت می‌کند.

شکوری بیان کرد: بر عکس انتقال سوابق بیمه هم وجود دارد اگر فردی در سازمان تأمین اجتماعی سابقه دارد و می خواهد عضو صندوق بیمه دیگر شود مدت سابقه در تأمین اجتماعی به صندوق جدید پرداخت می‌شود.

وی گفت: فردی که در بخش خصوصی کار کرده و بیمه تأمین اجتماعی هم بوده و بعد در دستگاه دولتی مشغول می‌شود، دستگاه دولتی سابقه او را محاسبه نمی‌کند تنها اگر فرد در بخش دولتی بیمه پرداز تأمین اجتماعی بوده و بعد در دستگاه دولتی دیگر بیمه پرداز صندوق دیگر شود می تواند سابقه خود را حساب کند و این از اشکالات قانونی است.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی تاکید کرد: افراد به محض اینکه از با محل کارشان قطع ارتباط کردند برای انتقال سابقه فوراً اقدام کنند تا در پرداخت مابه التفاوت با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا نرخ پرداخت حق بیمه صندوق مبدا به مقصد به روز شده و بعد واریز شود.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مصوب سال ۹۵ مدرسه شورای اسلامی است اگر فردی بازخرید یا اخراج و... شد و در دستگاه دیگر مشغول به خدمت نشد می تواند بیمه خود را از نوع اجباری به اختیاری تغییر دهد و تا پایان بازنشستگی حق بیمه را واریز کند و بعد از آن بازنشسته شده و از مزایای بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام
خودم ۱۰ سابقه بیمه دارم و همسرم ۹ سال
آیا امکان انتقال سوابق همسرم به سابقه بیمه خودم هست؟
خودم بیمه زنان سرپرست مشاغل ازاد
همسرم بیمه راه آهن.شرکت سیمرغ آهنین
Iran (Islamic Republic of)
احمد محمودی
۱۵:۲۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
اگرکسی بعدازبازنشستگی تامین اجتماعی سابقه کشوری رابراساس حکم دیوان بخواهد به تامین اجتماعی انتقال بدهد
آیا 18درصد حساب میشود یا 18درصد به نرخ روزاست
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۱:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام من 5 سال سابقه تامین اجتماعی دارم و23ماه سابقه جبهه و26سال سابقه بیمه درمانی 5 سال سابقه تامین اجتماعی رامیشودبه درمانی انتقال داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه تامین اجتماعی دزد را
Iran (Islamic Republic of)
پوران منجی
۲۱:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
با سلام من ۸ سال سابقه قراردادی داشته ونوع بیمه ام تامین اجتماعی بوده و چند سال پیش اخراج وهم اکنون چندسالی است استخدام رسمی در شبکه بهداشت ودرمان شده ام ونوع بیمه ام خدمات کشوری لست ایا می شود سابقه ۸ سال سابقه تامین را به خدمات کشوری اورد و ایا هزینه این انتقال به روز حساب می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسینعلی قدسی ممان
۱۶:۵۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من بازنشسته آموزش وپرورش هستم در ضمن ۲۱ سال سابقه در تامین اجتماعی از بحش خصوصی دارم آیا میتوانم اون سابقه را به سازمان بازنشسته ی کشور منتقل کنم ؟ یا نه
Iran (Islamic Republic of)
mahvash
۱۴:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام ده سال سابقه پرداخت ببمه در اموزش وپرورش دارم واخراج شدم اکنون مدت ۷ سال است که بیمه کشاور ی پرداخت میکنم ایا می توانم سابقه اموزش وپرورش را به بیمه کشاورزی منتقل کنم لطفا جواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام من چهار سال سابقه تامین اجتماعی دارم چون سابقم خصوصی میباشد نمیتونم به خدمات درمانی انتقال‌ بدم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۷:۱۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باسلام.نزدیک به بیست سال در بانک دولتی خدمت میکنم و رسمی هستم . در صورت استعفا میشه سوابق بیمه ام را به تامین اجتماعی انتقال داد و ده سال دیگر را شخصی پرداخت کنم؟ آیا بانک میتواند مخالفت کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۲:۰۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
بعداز بازنشستگی کشوری میتوان سوابق تامین اجتماعی را انتقال دهیم
Iran (Islamic Republic of)
بهنام تقوی
۱۹:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
با سلام،5سال در آموزش و پرورش معلم حق التدریس بودم در این 5سال هیچ نوع حق بیمه ای برای من واریز نشده اداره کار و دیوان اداری شکایت کردم هنوز هیچ جواب درستی به من ندادند که این 5سال سابقه حق التدریس، در تامین اجتماعی چگونه محاسبه میشود و برایم چند سال سابقه ایجاد میشود لطفا جواب مرا بدهید که بدانم چند سال سابقه دارم دو سال دیگه میرسم به 60سالگی باید 20سال سابقه تامین اجتماعی داشته باشم ترا به خدا یه فکری به حال من بکنید من چه خاکی به سرم بریزم با چند سر عائله هنوز تکلیفم معلوم نیست با تشکر انشاالله جواب بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۲:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ۱۴ سال سابقه بیمه روستائیان و عشایر رو دارم .در حال حاضر هم ۲ سال هست که بیمه تامین اجتماعی هستم .چگونه میتوانم سابقه بیمه روستائیان و عشایر رو انتقال بدم به بیمه تامین اجتماعی ؟ سپاسگزار میشوم اگر پیگیری و اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام 11سال8ماه بیمه خدمات درمانی دارم 2سال4ماه هم تامین اجتماعی دارم میخوام بیمه خدمات درمانی رو به تامین اجتماعی تبدیل کنم برای بازنشستگی هزینه پرداختش چقدر میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
به دیوان عدالت اداری شکایت کنید جواب می گیرید اگر میخواهید سوابق بیمه ای خود را به تامین اجتماعی بیارید‌.
Iran (Islamic Republic of)
محسن نوری کوهانی
۰۱:۵۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
سلام اینجانب نزدیک به ۲۳ سال سابقه بیمه صندوق بازنشستگی دارم ودر اسفند ۸۳ از استانداری اصفهان باز خرید کردم وبعاز آن ده سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی دارم ودارای بیش از ۹ ماه سابقه حضور در جبهه دارم آیا میتوانم ده سال تامین اجتماعی را به صندوق بازنشستگی انتقال داده وبازنشسته شوم وبا بهتر این است که سوابق صندوق بازنشستگی را انتقال دهم
Iran (Islamic Republic of)
پوریاتراقیان
۲۳:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
من حدود 8 سال سابقه تامین اجتماعی داشتم که قطع شد و بیکار شدم، بعد از چند سال شروع به پرداخت بیمه عشایری و روستایی کردم. آیا اینها قابل انتقال به همدیگه را دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۲:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
من ۱۵ سال بیمه جانبازان بوده ام میشود به سابقه تامین اجتماعی تبدیل شود؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
در جواب دوست عزیزم.چون سود منفعتی برای آن ها ندارد
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۲۲:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
آیا میشود بعداز باز نشستگی دوباره ۳ سال سابقه تامین اجتماعی را بیاوریم
-
مهدی
۰۸:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
چرا انتقال سابقه بیمه از بیمه روستایی عشایری به تامین اجتماعی امکانپذیر نیست؟؟؟
آخرین اخبار