راهکارهایی برای تقویت شنوایی

ژنتیک و عوامل محیطی مانند صدا‌ها علت اصلی کاهش شنوایی در افراد است، اما روش‌هایی برای پیشگیری از افت و حتی تقویت شنوایی وجود دارد.

تقویت شنوایی گوش ///صادفیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ژنتیک و عوامل محیطی مانند صدا‌ها علت اصلی کاهش شنوایی در افراد است، اما روش‌هایی برای پیشگیری از افت و حتی تقویت شنوایی وجود دارد. بیشتر مشکلات شنوایی زمانی شروع می‌شوند که سلول‌های مویی موجود در حلزون گوش یا قسمت داخلی گوش خوب کار نکنند یا بمیرند.

گوش عضوی است که برای شنوایی خلق شده است و باید آن را از سرما و گرمای ناگهانی حفظ کنید. نفوذ آب و جانوران به داخل گوش برای آن زیانبار هستند. اگر این نوع عارضه مادرزادی باشد با دارو‌های گیاهی قابل درمان نخواهد بود، اما ضعف مادرزادی شنوایی با دارو‌ها و روش ‏های طب سنتی کاهش می‏ یابد. لازم است حفره گوش را مرتب از چرک و عفونت پاک کرد. غدد داخلی گوش برای حفاظت ماده‌ای سمی ترشح می‌کنند تا از ورود هوا و سایر موجودات به داخل گوش جلوگیری کنند. این ترشحات با گرد و خاک ترکیب شده و انسداد‌هایی را بوجود می‌آورد.

برای حفظ بهداشت گوش گاهی لازم است مواد زائد از بخش‌های داخلی گوش پاکسازی شود، اما شستشو دهنده‌ها نباید شیمیایی باشند، بلکه ترکیبات طبیعی بر اساس دارو‌هایی که در طب سنتی مطرح بوده بهترین خواهند بود. در این شرایط نیروی شنوایی هم تقویت می‌شود.

منبع : بهداشت نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار