دستگیری کلاهبردار فضای مجازی

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فیشری خبر داد که با ساخت درگاه جعلی به بهانه خرید بازی‌های کامپیوتری از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

دستگیری کلاهبردار فضای مجازیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "تورج کاظمی" بیان داشت: اوایل آذرماه امسال پرونده‌ای از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای تهران با موضوع کلاهبرداری به پلیس فتا برای شناسایی متهم ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی جوانی ۱۸ ساله مدعی بود که در تحقیقات پلیسی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای که بازی‌های کامپیوتری را می‌فروخت، آشنا شدم. تصمیم گرفتنم یکی از بازی‌های صفحه را بخرم و درخواست خرید کردم. ادمین کانال لینکی برای من فرستاد و پیام داد که فقط از طریق این لینک می‌توانید مبلغ خرید را واریز کنید و سپس درگاه بانک بر روی صفحه باز شد و بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ام در صفحه درگاه بانک، عملیات ناموفق بود و من نتوانستم بازی را خرید کنم.

این مقام انتظامی ابراز داشت: شاکی ادامه داد: بعد از گذشت یک روز پیامی دریافت کردم و متوجه شدم مبلغ ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از حساب بانکی ام برداشت شده است و بلافاصله به بانک مراجعه کردم و مطلع شدم که درگاه بانک جعلی بوده و مدیر کانال جعلی از حسابم پول برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: شناسایی و بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران تخصصی پلیس فتا گرفت و ماموران موفق شدند در تحقیقات پلیسی جوانی ۲۵ ساله ساکن تهران حوالی خیابان ناصرخسرو را شناسایی کنند.

وی عنوان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور بازداشت این متهم اخذ شد.

کاظمی ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر بزه انتسابی بود، با مشاهده مدارک جمع آوری شده، به جرم ارتکابی اقرار و اظهار داشت: از عدم دقت و بی اطلاعی بعضی از کاربران فضای مجازی سوء استفاده می‌کرده است و با ساخت درگاه جعلی بانک به محض ثبت اطلاعات بانکی توسط کاربران در فضای مجازی، اطلاعات وارده شده را سرقت و در فرصت مناسبی مبالغی از حساب بانکی کاربران بر می‌داشته است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد به کاربران فضای محازی هشدار داد: برای خرید از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: فیشینگ تکنیک سرقت هویت در شبکه اینترنت می‌باشد. فیشر‌ها از طرق مختلف کاربر را به سمت صفحات شبیه سازی شده بانک‌ها و یا سایر سرویس‌ها هدایت می‌کنند و اطلاعات شخصی نظیر شماره کارت بانکی، نام کاربری، کلمه عبور و کلیه اطلاعات لازم برای برداشت از حساب را سرقت می‌کنند.

منبع:میزان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار