مرد روستایی یک قلاده گربه وحشی را که مرغهایش را تلف کرده بود تحویل محیط زیست داد.

زنده گیری و آزادسازی یک قلاده گربه وحشی درشهرستان هریسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،چند روزقبل یکی از اهالى روستاى قزلجه زرین شهرستان هریس با اداره محیط زیست این شهرستان تماس گرفته و اعلام نمود یک جانور وحشی را درون قفس زنده گیری کرده است.

علی تقی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس در این باره گفت: بلافاصله نیرو‌های محیط زیست جهت رسیدگی و بررسی موضوع عازم روستای مربوطه شده و مشاهده کردند یک گربه وحشی پس از ورود به قفس، مرغ‌های این روستایی را از پای درآورده و یکی از آن‌ها را خورده، اما خودش درون قفس گرفتار شده است.

محمدعلی عبدی از اهالی روستای قزلجه زرین هریس، به راحتی می‌توانست گربه وحشی را از بین ببرد، اما حاضر به این اقدام نشده و حتی با پیشنهاد همسایه‌ها برای کشتن گربه وحشی مخالفت کرده بود.
این گربه وحشی پس از زنده گیری توسط عوامل محیط زیست و باحضور بخشدار مرکزی هریس در زیستگاه اصلی خود در منطقه حفاظت شده یای قاری هریس رهاسازی گردید.

گربه وحشی (ترکی: چول پیشیکی) شباهت زیادی با گربه اهلی داشته، ولی جثه‌ای بزرگتر و دمی کلفت‌تر دارد. شبگرد بوده و اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری دارد. در اکثر زیستگاه‌ها اعم از جنگلی کوهستانی، استپی و مراتع مشجر و اغلب در حفره‌های طبیعی یا زیر بوته‌ها زندگی میکند.

گربه وحشی با تغذیه از پستانداران کوچک مانند انوع موش‌ها و خزندگان و با ایجاد تعادل در اکوسیستم برای کشاورزان و طبیعت مفید است. به علت کم شدن طعمه، تخریب زیستگاه‌ها و شکار بی رویه جمعیت آن در اکثر مناطق رو به کاهش است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: محیط زیست ، زیستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار