روسیه بیش از ۵۰ هزار وبسایت تروریستی را مسدود کرد

رئیس سرویس خدمات فدرال روسیه از بسته‌شدن هزاران وبسایت با مضامین تروریستی در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

روسیه بیش از ۵۰ هزار وب سایت تروریستی را مسدود کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس سرویس خدمات فدرال روسیه اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ هزار وبسایت به دلیل انتشار محتوای تروریستی در این کشور مسدود شده‌اند.

«الکساندر بورتنیکف» در جلسه کمیته ملی مبارزه با تروریسم اعلام کرد سرویس امنیت فدرال در همکاری با نهاد‌های اجرای قانون توانسته است امنیت فضای اطلاعاتی را ارتقا دهد و از فعالیت بیش از ۵۰ هزار وبسایت مرتبط با سازمان‌های تروریستی بین‌المللی جلوگیری کرده است.

بنا به گفته این مقام روس، در عملیات مبارزه با تروریسم ۲۴۱ شبه نظامی و ۶۰۶ حامی آن‌ها بازداشت شدند. علاوه بر این از ابتدای امسال نیرو‌های روس فعالیت ۷۸ عامل وابسته به گروه‌های تروریستی بین‌المللی را خنثی کردند. وی همچنین گفت به لطف تلاش سرویس‌های امنیتی، در سال ۲۰۱۹ هیچ حمله تروریستی در روسیه صورت نگرفت.

کمیته ملی مبارزه با تروریسم یک نهاد ضد تروریسم با هدف دفاع از حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی در روسیه است. وظایف این کمیته شامل توسعه اقدامات ضد تروریستی، مشارکت در همکاری‌های بین‌المللی و اطمینان از آگاهی عمومی از تهدید‌ات تروریستی نوظهور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار