ثبت ۱۹۷ واقعه ولادت در شهرستان خوسف

رئیس ثبت و احوال شهرستان خوسف از ثبت ۱۹۷ واقعه ولادت در هشت ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، قاسمی رئیس ثبت و احوال شهرستان خوسف در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت و احوال این شهرستان گفت:در هشت ماهه نخست امسال، تعداد ۱۹۷ واقعه ولادت ثبت شده که از این تعداد ۹۸ واقعه ولادت پسر و ۹۹ واقعه ولادت مربوط به نوزدان دختر است. 

او با بیان اینکه این میزان تولد نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است، افزود:تعداد ولادت شهری ۷۷ ولادت و روستایی ۱۲۰ ولادت بوده است.

قاسمی بیان کرد:در هشت ماهه امسال تعداد ۱۸۹ مورد تک زایی و چهار مورد دو قلو زایی در این شهرستان ثبت شده است.

رئیس ثبت و احوال شهرستان خوسف اظهار کرد:در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۲ واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد کاهش داشته است.

او  ادامه داد: در مقابل هر ۱۰ فوت ثبت شده زنان، تعداد ۱۳ مورد فوت مردان در خوسف به ثبت رسیده و میانگین سن فوت شدگان شهرستان ۷۶.۸ سال است که برای مردان ۷۴.۲ سال و زنان ۸۰ سال بوده است.

قاسمی گفت: بیشترین سهم علت فوت در این شهرستان مربوط به  بیماری‌های قلبی و عرقی( ۱۷.۳ درصد) است.

او افزود: بیشترین نام‌های انتخاب شده در گروه پسران امیر علی، امیر حسین، ابوالفضل، حسین و محمدرضا و در گروه دختران فاطمه، زینب، فاطمه زهرا و کوثر است.

 شفیعی فرماندار شهرستان خوسف هم در این جلسه بیان کرد: با وجود نبود دفتر ثبت ازدواج و طلاق در این شهرستان، آمار طلاق و ازدواج واقعی نیست چراکه ثبت طلاق و ازدواج در دفاتر استان ثبت می‌شود.

او  شهرستان خوسف را پیرترین شهرستان استان دانست و گفت: دلیل بیشتر فوتی‌ها در این شهرستان بیماری‌های قلبی و عروقی است، لذا وجود بخش قلب در بیمارستان در حال ساخت خوسف لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.