۲ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل به گلستان اختصاص یافت/پایان چادرنشینی خانواده‌های سیل‌زده آق‌قلا تا آخر آذر

استاندار گلستان گفت: برای جبران خسارات سیل تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان از منابع تملک دارایی و بانک‌ها به استان گلستان تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هادی حق‌شناس  استاندار گلستان عصر امروز در نشست صمیمی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با مدیران استان گلستان، اظهار داشت: سیل ابتدای امسال در گلستان چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد که دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی بود.

او افزود: این حادثه به ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان خسارت زد که ۱۴ هزار واحد مسکونی تا کنون بازسازی شدند و هشت هزار واحد مسکونی هم در حال ساخت است که تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای جبران خسارات سیل تا کنون دو هزار میلیارد تومان از منابع تملک دارایی و بانک‌ها به استان گلستان تخصیص یافته است.

او با بیان اینکه سیل در کنار خسارت موجب نعمت هم بود، گفت: چهار هزار میلیارد مترمکعب آب شیرین وارد استان شد که با کشت شالی در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، ۷۰۰ هزار تن شلتوک و ۴۰۰ هزار تن برنج تولید شد.

به گفته حق شناس، تولید ۴۰۰ هزار تن برنج در گلستان، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان درآمد ایجاد کرده است.

پایان چادرنشینی خانواده‌های سیل‌زده آق‌قلا تا آخر آذر/جلوی خروج مصالح از گلستان گرفته شد

همچنین استاندار گلستان درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان با ابیان اینکه تمامی چادر‌ها در مناطق سیل‌زده برچیده شده و فقط ۵ چادر در شهرستان آق‌قلا وجود دارد که بر اساس تعهد پیشین تا پایان آذر منازل مسکونی این خانواده‌ها نیز تحویل داده خواهد شد.

اظهارداشت: عملیات پی کنی ۹۲ درصد واحد‌های آسیب‌دیده از سیل انجام شده است و ۵۰ درصد واحد‌ها نیز به مرحله سقف رسیده‌اند.

او گفت: تلاش ما براین است تا پایان امسال تمامی واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان را به صاحبان آن‌ها تحویل دهیم.

استاندار گلستان ادامه داد: تمامی چادر‌ها در مناطق سیل‌زده برچیده شده و فقط ۵ چادر در شهرستان آق‌قلا وجود دارد که بر اساس تعهد پیشین تا پایان آذر منازل مسکونی این خانواده‌ها نیز تحویل داده خواهد شد.

او افزود: با توجه به نیاز مصالح برای ساخت واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان دستور ممنوعیت خروج مصالح از استان صادر شده و روند رو به بهبود است.

حق‌شناس با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان هم گفت: به‌رغم مشکلات اعتباری تاکنون ۵۵ کیلومتر از مسیر ۲۰۰ کیلومتری رودخانه قره‌سو و ۸۵ کیلومتر از مسیر ۷۱۵ کیلومتری گرگانرود لایروبی شده و ادامه این لایروبی‌ها در حال انجام است.

او درباره مرمت راه‌ها در مناطق سیل‌زده استان نیز بیان داشت: در ۹۷ نقطه از راه‌های استان بر اثر سیلاب بریدگی ایجاد شده بود که ۹۵ مورد اصلاح شده و ۲ مورد پل و کانال با همکاری پیمانکاران آب منطقه‌ای ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.