حمله تروریست‌های الشباب به هتلی در پایتخت سومالی

در حمله تروریستی عناصر الشباب به هتلی در موگادیشو، ۵ نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس سومالی روز چهارشنبه اعلام کرد در حمله تروریستی به هتلی در پایتخت این کشور، پنج نفر کشته شدند. پلیس همچنین افزود قربانیان، سه غیرنظامی و دو عضو نیرو‌های امنیتی بودند.

در بیانیه پلیس آمده است همه پنج جنگجویی که در تیراندازی به این هتل شرکت کرده بودند نیز طی حمله بعد از ظهر چهارشنبه که گروه تروریستی الشباب مسئولیت آن را بر عهده گرفت، کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: «نیرو‌های امنیتی شجاع ما حمله تروریستی به هتل SYL را با نجات بیش از ۸۰ نفر شامل مقامات دولتی و غیرنظامیانی که در زمان وقوع این حمله در هتل حضور داشتند، به پایان رساندند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تعداد کشته شدگان مورد تایید ما پنج نفر است که در میان آنان دو تن از اعضای نیرو‌های امنیتی و سه غیرنظامی حضور دارند. نه غیرنظامی و دو سرباز دیگر نیز به طور خفیف مجروح شدند.»

این حمله زمانی آغاز شد که یک نزاع مسلحانه میان عناصر الشباب و اعضای نیرو‌های امنیتی یک پست بازرسی منتهی به کاخ ریاست جمهوری که در آن نزدیکی بود، در گرفت.

چند شاهد، صحنه‌های وحشت را هنگام وقوع این حمله توصیف کردند.

الشباب روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای که به طور آنلاین منتشر کرد گفت عملیاتی انجام داده است که «طبق برنامه‌ریزی اجرا شد». در این بیانیه جزئیات بیشتری ذکر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار