مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفر روحانی به ژاپن دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است

آشنا گفت: سفر آقای روحانی به ژاپن دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است و ایران با حفظ مواضع اصولی خود از هر پیشنهاد راهگشایی استقبال می‌کند.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن، اظهار کرد: سفر آسیایی آقای روحانی دو هدف متمایز را دنبال می‌کند؛ حضور او از یک نظر در اجلاس کوآلالامپور همراه با سران کشور‌های موثر و‌ قدرتمند اسلامی پیام اتحاد اسلامی و‌ لزوم ایجاد فضای جدید برای گفت‌وگو در مورد مسائل جهان اسلام بدون دخالت نیرو‌های خارجی و توسعه‌طلبی منطقه‌ای را می‌رساند.

آشنا با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به ژاپن دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی خواهد بود، افزود: ایران برای رفع تحریم‌ها با حفظ مواضع اصولی خودش از هر پیشنهاد جدید و راهگشایی استقبال می‌کند.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی و‌ دولت، خودشان را موظف به تلاش برای رفع تحریم‌ها می‌دانند؛ ایران همواره اعلام کرده است اگر طرف مقابل آمادگی کنارگذاشتن مشی سلطه‌جویانه، فشار حداکثری و رفع تحریم‌ها را داشته باشد مانعی برای تداوم مذاکرات در قالب ۵+۱ وجود ندارد.

گفتنی است؛ رویترز به نقل از یک خبرگزاری ژاپنی اعلام کرد آقای روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) به ژاپن سفر می‌کند.


بیشتر بخوانید:حضور رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان


انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس جمهور ، ژاپن ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار