شیرآقایی: امسال طلسم‌شکنی می‌کنیم

تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی دیروز در هفته اول و دوم رقابت‌های لیگ کشور به میدان رفت و در مقابل تیم‌های پاس ناجا و هیات البرز صف‌آرایی کرد تا شروع این مسابقات رسما استارت بخورد.

شیرآقایی: امسال طلسم‌شکنی می‌کنیمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرمربی ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرچند دانشگاه آزاد اسلامی تیمی قدیمی است، اما هنوز موفق به قهرمانی در لیگ نشده‌ایم. امیدوارم امسال طلسم‌شکنی کنیم و قهرمان بازی‌ها شویم.

تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی دیروز در هفته اول و دوم رقابت‌های لیگ کشور به میدان رفت و در مقابل تیم‌های پاس ناجا و هیات البرز صف‌آرایی کرد تا شروع این مسابقات رسما استارت بخورد. دانشگاه آزاد در ووشو و در هر دو بخش تالو و ساندا سالیان سال است که حضوری مداوم دارد و تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده، اما در لیگ جاری به دنبال این عنوان است که کاپ قهرمانی ووشو را هم به ویترین افتخارات خود اضافه کند. پس از دیدار روز گذشته تیم ووشوی دانشگاه آزاد و پیروزی در هفته اول و دوم لیگ، با کیوان شیرآقایی، سرمربی این تیم تماس گرفتیم تا نظرش را درخصوص این دیدار‌ها جویا شویم. ماحصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

مسابقات لیگ ووشو هم آغاز شد و در هفته اول دیدار سنگینی با پاس‌ناجا داشتید؟

بله، تیم پاس ناجا یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های لیگ ووشو در سال‌های گذشته به شمار می‌رود که در سال گذشته هم مقام قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده بود، اما خدا را شکر ما در دو بخش ساندا و تالو مقابل این تیم حضوری پرقدرت داشتیم و در هر دو بخش با اختلاف یک امتیاز پیروز شدیم و در مجموع نتیجه را ۸ بر ۶ به نفع خود به پایان رساندیم.

تصورش را می‌کردید در هفته اول موفق به شکست قهرمان دوره قبل شوید؟

ما پیش از شروع بازی‌ها تیم خیلی خوبی را جمع‌وجور کردیم. البته منظورم از تیم خوب جذب نفرات شاخص نیست. هرچند ما در بخش تالو مشکلاتی داشتیم که با جذب یکی دو مهره توانستیم نقاط ضعف خود را تقویت کنیم، اما بیشتر موضوع استفاده از بازیکنان جوان و با‌انگیزه است که می‌توانند به ما کمک زیادی بکنند، ضمن اینکه ما در بازی‌های دیروز در بخش ساندا دو ورزشکار برجسته و کارکشته خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم.

اما پاس ناجا هم از نفرات ملی‌پوش و خوبی بهره می‌برد؟

بله، آن‌ها در هر هفت وزن نفرات اول و دوم خوب کشور را در اختیار دارند، ولی ما با توجه به شناخت و آنالیز خوبی که با همکارانم روی این تیم داشتیم و البته با تلاش بیش از حد بازیکنان‌مان موفق شدیم هفته اول را با موفقیت پشت سر بگذاریم. البته ما مطمئنا در دور برگشت می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم، چون نفرات زیادی از تیم ما در مسابقات انتخابی تیم ملی و رقابت‌های جهانی حضور داشتند و آن‌ها با خستگی و بعضا آسیب‌دیدگی در این رقابت‌ها حاضر شدند و با استراحت و ریکاوری خوب می‌توانند در بازی برگشت حضور موثرتری داشته باشند.

بازیکن قهرمان جهان شما هم در هفته اول و دوم حضور نداشت؟

بله، عرفان آهنگریان همان‌طور که گفتید قهرمان جهان هم هست و به دلیل مصدومیتی که از بازی‌های جهانی برایش برجا مانده بود و فاصله کمی که بازی‌های جهانی با رقابت‌های لیگ داشت، موفق نشد در هفته اول و دوم برای تیم ما به میدان برود. البته خب اکثر تیم‌های مطرح با این مشکل مواجه بودند چراکه یکی از پنج بازیکن اعزامی به بازی‌های جهانی عضو دانشگاه آزاد اسلامی است و مسلما سایر تیم‌ها هم با مشکل ما دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

بهتر نبود این بازی‌ها را کمی دیرتر برگزار می‌کردند تا تیم‌ها آماده‌تر پا به این رقابت‌ها می‌گذاشتند؟

با توجه به اینکه بازی‌های لیگ باید در ۶ ماهه دوم سال برگزار شود و ما در این تایم هم انتخابی تیم ملی را داشته‌ایم و هم رقابت‌های جهانی را پشت سر گذاشتیم، زمان بهتری برای شروع این رقابت‌ها وجود نداشت، اما تلاش می‌کنیم در آینده تیم آماده‌تری را روانه میدان کنیم.

هفته دوم لیگ برتر را هم به راحتی پشت سرگذاشتید و یک دیدار با هیات همدان هم هنوز باقی‌مانده است؟

بله، ما در هفته دوم با هیات البرز نبرد کردیم که موفق شدیم در مجموع حریف خود را با نتیجه ۱۴ بر صفر شکست دهیم. هیات همدان هم چندان برای ما حریف دردسرسازی نخواهد بود و تنها رقیب جدی ما در این گروه پاس ناجاست که یک بازی دیگر باید مقابل آن‌ها برگزار کنیم. البته در بازی نهایی هم یک تیم خوب انتظارمان را می‌کشد. پارس‌جنوبی با پنج، ۶ قهرمانی یکی از تیم‌های خوب و قدیمی لیگ ووشو به شمار می‌رود. هرچند دانشگاه آزاد اسلامی هم تیمی قدیمی است، اما هنوز موفق به قهرمانی در لیگ نشده‌ایم. امیدوارم امسال طلسم‌شکنی کنیم و قهرمان بازی‌ها شویم.

منبع : فرهیختگان آنلاین

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ورزشی ، ووشو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.