حسین فلاح جوشقانی گفت: از ۸۶ هزار کیلومتر جاده هایی موجود در کشور، ۸۰ هزار کیلومتر آن از پوشش مخابراتی برخوردار است.

۸۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور پوشش مخابراتی دارد/ نصب دکل‌های مخابراتی هیچ ضرری نداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در حاشیه نشست بررسی وضعیت ارتباطی استان سمنان گفت: پنج تا ۶ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور فاقد پوشش مخابراتی است که تحت پوشش قرار دادن این مناطق در دستور کار قرار دارد.

او افزود: بخش عمده‌ای از جاده‌های فاقد پوشش مخابراتی در کشور مربوط به جاده‌های فرعی است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم پوشش مخابراتی جاده‌های کشور به ۹۸ درصد برسد.

فلاح جوشقانی ابراز کرد: یک هزار و ۲۴۶ شهر کشور از پوشش اینترنتی نسل سه و چهار (۳G و ۴G) برخوردار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و پوشش اینترنتی شهر‌های جدید نیز با همکاری اپراتور‌ها در دستور کار است.

او اظهار کرد: عمده مشکلات در پوشش اینترنت ، در بخش روستایی است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رفع مشکلات و تقویت پوشش مخابراتی در روستا‌ها در دستور کار است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار برای بهبود پوشش، استفاده از ظرفیت هم پوشانی اپراتور‌ها و رومینگ است و این رویکرد در کشور دنبال می‌شود.

فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: پوشش مخابراتی ۱۸ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از طریق رومینگ تامین شده است. مشکلات زیرساختی مانند نبود برق و جاده دسترسی برای نصب دکل‌های مخابراتی، مشکل پوشش مخابرات در جاده‌ها و ممانعت مردمی و شهرداری‌ها از جمله مشکلات پوشش مخابرات در مناطق شهری است.

او اضافه کرد: در شهر‌های بزرگ نقطه کور در پوشش مخابراتی وجود دارد و اپراتور‌ها آمادگی رفع نقص و پوشش را دارند، اما به دلیل ممانعت مردمی و وجود فرهنگ اشتباه بین مردم مبنی بر ضرر دکل‌های مخابراتی این نقص‌ها رفع نشده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: نصب دکل‌های مخابراتی و امواج آن براساس استاندارد و مطالعات علمی اجرا می‌شود و هیچ مدرک مستند اثبات شده مبنی بر ضرر وجود ندارد و باید فرهنگ اشتباه اصلاح شود.

فلاح جوشانی افزود: فقدان پوشش مخابراتی در استان سمنان کمتر از ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است و استان در این زمینه وضعیت مطلوب دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به همراه مدیران عامل اپراتور‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل به منظور شرکت در نشست بررسی وضعیت ارتباطی استان سمنان به این استان سفر کردند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.