برگزاری چهارمین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان تبریز

 چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش به ریاست فرماندار شهرستان تبریز و با حضور سایر اعضا در اتاق جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهدوی فرماندار شهرستان تبریز دراین جلسه، گفت:ارتقای فرهنگ صحیح و بهینه مصرف آب، برق وگاز در مدارس دربین دانش آموزان ضروری است.

مهدوی با بیان این که دانش آموزان می‌توانند بیشترین نقش را در گسترش فرهنگ مصرف بهینه درجامعه داشته باشند، افزود: صرفه جویی و درست مصرف کردن از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است و باید این موضوع حیاتی در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

او بابیان اینکه شفاف سازی الگوی مصرف بین دستگاه‌های اجرایی و مدیران مدارس منجر به کاهش منطقی هزینه‌های جاری و حامل‌های انرژی خواهدشد، افزود:آموزش سبک زندگی و حقوق شهروندی برای اصلاح الگوی مصرف درجامعه ضروری است.

فرماندار شهرستان تبریزافزود:در فصل ثبت نام مصوب شدکه هیچ کمک هزینه‌ای از اولیا گرفته نشود و لذا انجمن اولیای مدارس بعداز تشکیل یافتن باید کمک‌های مردمی و داوطلبانه برای حل مشکلات مالی مدارس را پیگیری نماید.

 لطف اله پور دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز نیز در این جلسه با اعلام اینکه نواحی پنجگانه با بیش از ۶۰۰ مدرسه و ۱۵ هزار و ۳۲۰ هزار دانش آموز تمام قد در خدمت مجریان و ناظران انتخابات می‌باشند.

 لطف اله پور با ارائه گزارش اقدامات در خصوص مصوبات جلسات قبلی شورا در خصوص بازگشایی و استحکام اولیه مدارس از مجموعه فرمانداری تقدیر و تشکر کرد و گفت: مصوبه دولت در خصوص ۵ درصدعوارض شهرداری چند سالی است که اصلا عملی نمی‌شود، هرکس که پیگیری نکرده مقصر و هرکس که اقدام جدی نکرده نیز مقصر است و مدیران نواحی۵گانه با دریافت حق۵درصد از عوارض می‌توانند مشکلات عدیده و زیر بنایی مدارس را حل و فصل نمایند.

لازم بذکر است مباحث جداسازی حامل‌های انرژی سرایداری‌ها از مدارس، تفکیک سازی و مجوز دادن وزارت به تجاری و مسکونی سازی، سرویس مدارس و وجود دکل‌های مخابراتی در فضای مدارس و کلاس‌های تقویتی داوطلبانه از موضوعات مطرح شده توسط اعضا دراین جلسه بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.