رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور گفت: ۵۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس فرسوده کشور در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

 مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور در سفر به استان سمنان سه مجتمع آموزشی را افتتاح کرد.

 پروژه احداث مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه با زیربنای ۱۱۳۴۵ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان و همچنین پروژه احداث آموزشگاه ۹ کلاسه خیری مسکن مهر با زیربنای ۲۱۶۷ متر مربع و اعتبار ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و پروژه آموزشگاه استثنایی زنده یاد خدیجه صداقت با زیربنای ۱۰۰۶ متر مربع و اعتباری بالغ بر بیش از ۳ میلیارد تومان در سمنان با حضور معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور افتتاح شد.

مهرالله رخشانی مهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی در کشور نیازمند بازسازی است گفت: از این میزان ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۲ درصد تخریبی است.

او افزود: در سال‌های گذشته اعتبارت خوبی برای بازسازی مدارس در کشور در نظر گرفته شده و در بودجه سال ۹۹ هم ۲۷۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت برای بازسازی مدارس گنجانده شده و ۲۷۰۰ میلیارد تومان هم از طرف خیرین برای کمک در سال آینده اضافه خواهد شد و مجموع اعتبارات سال آینده برای بازسازی و ساخت مدارس در کشور به ۵۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور در خصوص سهم خیرین در احداث فضا‌های آموزشی کشور تصریح کرد: در طی سه سال گذشته سهم خیرین بسیار پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۰ درصد از فضا‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در کشور توسط خیرین ساخته شده است.

رخشانی مهر با اشاره به افزایش بودجه استان به منظور نوسازی مدارس در سال‌های گذشته و سال جاری هم افزود: بودجه استان سمنان در سال جاری تا الان ۷۸ میلیارد تومان بوده که به ۸۵ میلیارد تومان هم خواهد رسید این در حالی است که بودجه سال گذشته این استان ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

او با اشاره به اینکه ۲۴ درگیر سیل در سال گذشته و سال جاری بوده اند اظهار داشت: دولت در خصوص استان‌های درگیر سیل و زلزله هم اعتبارت خوبی را صرف کرده و کمک‌های خوبی هم از طرف خیرین جمع آوری شده است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشوربیان کرد: برای سه استان خوزستان، لرستان و گلستان ۲۱۰ میلیارد تومان از طرف دولت و ۲۱۰ میلیارد تومان هم از طرف خیرین بودجه برای نوسازی و ساخت مدارس صرف شده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد دیگر هم دولت از طریق مصوب هیئت دولت برای کمک به استان‌های دیگر درگیر سیل کمک کرده که استان سمنان هم جز این کمک‌ها بوده است.

او در پایان گفت: همه مدارس نیازمند تعمیر در استان‌ها خوزستان، گلستان و لرستان به طور کامل تعمیر شده و جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.