پورسیدآقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان

۹۰ درصد خودرو‌های سطح شهر فاقد استاندارد اولیه آلایندگی هستند/ احتراق خودرو‌های داخلی ناقص است

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران گفت: احتراق ناقص خودرو‌ها ذرات معلق تولید می‌کند.

خودروی دوزامحسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر نوع سوخت خودرو‌ها و چگونگی ساخت خودرو‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، گفت: در حال حاضر بنزین و گازوئیلی که در داخل کشور تولید می‌شود دارای استاندارد یورو ۴ است، ضمن اینکه گوگرد هم از بنزین و گازوئیل جایگاه‌های داخل شهر حذف شده‌اند و دیگر آلاینده‌های هوا فاقد دی اکسید گوگرد هستند و لذا باید به فکر تغییر در نحوه مصرف سوخت خودرو‌ها باشیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه وضع کیفیت سوخت در سال‌های گذشته بهتر شده است، گفت: البته هنوز به وضع مطلوب نرسیده‌ایم، اما هر روز کیفیت سوخت را بهتر کرده‌ایم.

پورسید آقایی با بیان اینکه نحوه احتراق خودرو‌ها ناقص است، گفت: به همین علت خودرو‌ها ذرات معلق تولید می‌کنند و این وضعیت نشان می‌دهد صنعت خودروی ما به اندازه‌ای که سوخت بهبود یافته بهتر نشده است.

او با تاکید بر اینکه میزان مصرف خودرو‌های داخلی هنوز کاهش جدی پیدا نکرده است، گفت: ممکن است یک خودرو در روز اولی که طراحی می‌شود احتراق درستی داشته باشد، ولی بعد از دو سال کارکرد شرایط استاندارد خود را از دست می‌دهد چنانچه در اندازه‌گیری‌هایی که اخیرا نسبت به آلایندگی خودرو انجام دادیم مشخص شد تمام خودرو‌های سواری که موسسه استاندارد آن‌ها را تایید کرده بعد از دو سال کارکرد شرایط بدی پیدا کرده‌اند.
بیشتر بخوانید: تحریم، بهانه خودروسازان برای امتناع از کاهش آلایندگی خودرو‌ها
معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: ۹۰ درصد خودرو‌هایی که در خیابان تردد می‌کنند هیچ کدامشان دارای استاندارد اولیه آلایندگی نیستند.

پورسید آقایی با اشاره به اینکه خودرو‌ها بعد از مدتی کارکرد استاندارد خود را از دست می‌دهند گفت: بر همین اساس محیط زیست دیگر مجوز تولید خودرو‌ها را به صورت زمان دار می‌دهد به این معنا که مثلا یک خودرو تنها برای دو سال مجوز استاندارد می‌گیرد و بعد از دو سال اگر شاخصه‌های استاندارد‌های روز را داشت دوباره اجازه تولید می‌گیرد.

او در خصوص وضعیت سوختی که در کشور مصرف می‌شود اظهار کرد: چند سال پیش در هر لیتر گازوئیل ۵۰ هزار پی پی ام گوگرد داشتیم، اما در نمونه‌گیری‌هایی که اکنون انجام می‌دهیم اختلاف بر سر اینم است مه این عدد مبادا از ۵۰ به ۱۰۰ پی پی ام رسیده باشد و دیگر مانند گذشته اختلاف در حد ۵۰ هزار پی پی ام نیست.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه آلاینده دی اکسید گوگرد دیگر در هوای تهران وجود ندارد اظهار کرد: ما الان از نظر آلایندگی دی اکسید گئوگرد در حد سلامت هستیم و دلیلش این است که گوگرد را از سوخت گازوئیلی جایگاه‌های تهران حذف کرده‌ایم

پورسید آقایی اظهار کرد: ذرات معلق مسئله جدی ما در آلودگی هوا هستند که دیگر بیشتر از این سوخت بر روی ذرات معلق اثر ندارد و باید از فیلتر دوده استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار