میرفخرالدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به دنبال را‌ه اندازی شرکت‌های دانش بنیان هستیم

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: به فکر راه اندازی شرکت‌های دانش بنیانی هستیم که حتما باید دانشجویان با ما همکاری داشته باشند.

پژوهش دانشگاه فنی و حرفه‌ایحیدر میرفخرالدینی، معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دستاورد‌های ارزشمند دانشجویان در نمایشگاه فن‌بازار از ۲۶ تا ۳۰ آذر به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه گفت: در این نمایشگاه؛ دانشجویان و استادان می‌توانند از استان‌های کل کشور کار‌های پژوهشی شاخص خود را به نمایش بگذارند. تفاوت نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته، ساخته‌های دانشجویان است. یکی از طرح‌های ما که عصای هوشمند نابینایان است در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

او بیان کرد: ۵۳۸ طرح از کل کشور به دست ما رسیده که در حال ارزیابی و داوری آن‌ها هستیم. روز دهم دی  مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر برگزار می‌شود .

میر فخرالدینی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ کارگاه و آزمایشگاه داریم، گفت:  تخصیص ارزی از طرف وزارت علوم، برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و همچنین تهیه شناسنامه برای آن‌ها در جهت رشد و ارتقای هر چه بیشتر دانشجویان از اقداماتی بود که در زمینه ارتقای دانشجویان انجام داده ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر ما مجهز کردن دانشگاه‌ها در ۳۱ استان کشور به موتور‌های هیبریدی است که انتقال این موتور‌ها برای آموزش اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

او تصریح کرد: دوره‌های آموزشی را برای استادان مکانیک از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم که این استادان ۶۲ نفر در قالب چهار گروه ۱۵ نفره هستند و در حال حاضر دو گروه آموزش دیده‌اند.
 سوالات دانشجویی را در  میز دانشگاه مطرح کنید
میر فخرالدینی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه نسل سوم و تقاضا محور بوده و دارای ۲۰۰ هزار دانشجو در سراسر کشور است می‌توانیم بگوییم که تقریبا ۵ درصد کل دانشجویان کشور به ما اختصاص دارد. اگر این مبحث را به عنوان یک هرم در نظر بگیریم؛ در تمام کشور‌ها قاعده هرم، دانشجویان تکنسین هستند اما متاسفانه در کشور ما این قاعده رعایت نمی‌شود و بخش عظیمی از دانشجویان به صورت نظری کار می‌کنند که حتما باید در این زمینه اقدامات عملی برای رشد و ارتقا این دانشجویان صورت گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: اولویت اصلی ما به روز کردن تجهیزات و ارتباط درست با صنعت است تا بتوانیم کیفیت دانشگاه را بالا ببریم.

میر فخرالدینی افزود: با کشور‌هایی که طالب آموزش تکنسین هستند مانند کشور‌های همسایه می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم و همچنین با کشور‌های پیشرو صنعتی ارتباط خوبی داریم برای مثال تعدادی از استادان دانشگاه را به یک دوره ۱۸ روزه در آلمان اعزام کردیم تا بتوانند با متد‌های روز دنیا آشنا شده و آن را به دیگر استادان انتقال دهند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشجویان فنی و حرفه‌ای دانشجویانی پر نشاط و ریسک پذیر هستند. بهتر است دانشجویان  فعالیت خود را به سوی فعالیت‌های عملی سوق دهند.

او بیان کرد: در حال حاضر ما با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و پارک‌های علم و فناوری سعی داریم تا شرکت‌های دانش بنیانی را راه‌اندازی کنیم و این تنها با همت دانشجویان فارغ التحصیل امکان پذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار