آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴؛

آیا نام‌گذاری پرچمداران اپل باید به همین شکل ادامه پیدا کند؟

به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا اپل در انتخاب نام پرچمداران خود تجدید نظر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌می‌توان گفت تقریبا نقشه راه پیش‌رو تمامی شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند مشخص است، سامسونگ و هوآوی به ساخت مدل‌های میان‌رده و پرچمدار خود مشغول‌اند و شیائومی نیز با گوشی‌های خلاقانه و جذاب خود تلاش دارد به سه شرکت برتر این صنعت نزدیک شود. اما با توجه به تغییرات اخیر بخش موبایل اپل، آینده آیفون‌های این شرکت کمی مبهم است. اپل تا چندی پیش پرچمداران خود را در دو نسخه اصلی و نسخه بالا‌رده با پسوند S تولید می‌کرد. از دو سال پیش همزمان با تولید آیفون 8 و 8S، خبری از آیفون ۹ نبود، اما آیفون X به عنوان آیفون ۱۰ وارد بازار شد. سپس آیفون XS، XS مکس و XR و بعد از آن آیفون ۱۱ همراه با دو نسخه پیشرفته‌تر آیفون ۱۱ پرو و پرومکس معرفی شدند و حالا اپل می‌خواهد یک مدل میان‌رده با نام آیفون ۹ را روانه بازار کند.


بیشتر بخوانید: خبری غیرمنتظره از شرکت اپل، آیفون ۹ در راه است؟


با این وجود در نیمه انتهایی سال ۲۰۲۰، سری بعدی طبیعتا باید با نام آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس معرفی شوند. در نیمه ابتدایی سال نیز آیفون ۹ وارد بازار می‌شود. در این حالت باید با پسوند S در تلفن‌های هوشمند اپل خداحافظی کنیم. اما با این وجود، وضعیت پرچمداران سال ۲۰۲۱ اپل به چه صورت است؟

آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴، آیا نام‌گذاری پرچمداران اپل باید به همین شکل ادامه پیدا کند؟

آیفون ۱۳، آیفون نحس؟

تجربه نشان‌داده شرکت‌های تولید کننده موبایل مایل هستند از اعداد زوج به عنوان برند تجاری یک محصول استفاده کنند، البته پرچمدار با برند تجاری عدد فرد مانند آیفون ۵، آیفون ۷ یا گلکسی نوت ۷ کم نبوده، اما مدل‌هایی با اعداد فرد فروش کمتری نسبت به پرچمداران با عدد زوج داشتند. همچنین آیفون در ادامه راه به عدد ۱۳ می‌رسد که در همه‌جای دنیا یک عدد نحس محسوب می‌شود، تا حدی که بسیاری از ساختمان‌ها طبقه سیزدهم ندارند.

آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴، آیا نام‌گذاری پرچمداران اپل باید به همین شکل ادامه پیدا کند؟

مانند عدد ۷ که آن هم در بسیاری از مناطق خوش یمن نیست و کره‌ای‌ها انفجار گوشی‌های نوت ۷ و فروش پایین این مدل را برای اثبات این موضوع مثال می‌زنند. البته شاید این مسائل خرافه باشد، اما بر اساس برخی گزارشات، اصلی‌ترین دلیلی که اپل از آیفون ۸ به آیفون X رسید آن است که تلفظ عدد ۹ انگلیسی با یک کلمه ژاپنی هم معنی درد و خشونت و شکنجه یکسان است. از این رو اپل که ۵۰ درصد بازار تلفن هوشمند در ژاپن را در اختیار دارد، برای از دست ندادن محبوبیتش میان چشم بادامی‌ها مستقیا به سراغ آیفون X رفت. از جهتی دیگر آیفون ۷، ۸، ۹، X و حتی ۱۱ همگی نام‌های کوتاه خوش آوایی داشتند، اما تصور عرضه یک پرچمدار با نام آیفون ۱۳ پرو مکس دشوار است. روند ادامه اعداد تا ۱۳، ۱۴، ۱۵ و بیشتر خوشایند نیست و از نظر برندسازی و تبلیغات هم اپل را دچار مشکل می‌کند.

آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴، آیا نام‌گذاری پرچمداران اپل باید به همین شکل ادامه پیدا کند؟

شروعی دوباره؟

شاید بهتر باشد اپل به طور کلی نامگذاری آیفون‌های خود را تغییر دهد، به عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ پرچمدار خود را با نام آیفون ۱ تولید کند، در آن زمان حداقل ۱۴ سال از معرفی آیفون ۱ اصلی گذشته و کسی این دو محصول را با یک دیگر اشتباه نخواهد گرفت یا نام آیفون A یا آیفون X1 نیز گزینه‌های مناسبی هستند. در هر صورت مانند هوآوی که با رسیدن به مدل P10، نام پرچمداران بعدی خود را P20 و P30 انتخاب کرد، شاید بهتر باشد سامسونگ و اپل نیز برای ادامه نام‌گذاری محصولات خود، تجدیدنظر کنند و از یک نام تجاری جدید استفاده نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار