اجرای برنامه‌های متعدد در ترویج فرهنگ بومی مازندران

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت: در ترویج فرهنگ بومی مازندران امسال برنامه‌های خوب و زیادی را اجرا کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه امسال در ترویج فرهنگ بومی در مازندران برنامه‌های خوب و زیادی را اجرا کردیم، گفت:امیدواریم با برگزاری جشنواره‌های متعدد بتوانیم فرهنگ بومی و محلی مازندران را در جامعه تعمیم دهیم.
 
او افزود:یکی از مسائلی که به شدت در جامعه ما احساس می‌شود پرداختن به مسئل بومی محلی مازندران است که امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی بتوانیم به اصلات اصلی خود بپردازیم .

زارع با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شاخص که جای آن در فعالیت‌های بومی مازندران خالی بود جشنواره شعر بومی محلی است،گفت:در فرمانداری سوادکوه با حضور فرماندار سوادکوه و سوادکوه شمالی در ارتباط با جشنواره بومی محلی تصمیماتی گرفته شد که سوادکوه میزبان جشنواره بومی محلی نوج در اسفند ماه امسال خواهد بود.

او افزود: این جشنواره در ۲ رده سنی جوان و بزرگسال که جوان تا زیر ۳۰ سال که بخش جشنواره بخش آزاد است ،و این برنامه را فقط محدود مازندران نکردیم و شاعرانی از استان گلستان، قزوین، تهران و سمنان  هم دعوت خواهند شد.

زارع گفت: بخش عمومی این جشنواره که آزاد است که به فرهنگ بومی محلی مازندران می‌پردازد، اما بخش ویژه این جشنواره حوزه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای ۸ سال دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران  افزود: حدود ۶۴ میلیون ریال جایزه نقدی این جشنواره و جوایز نفیس دیگری هم به آثار برگزیده تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار