رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: پس از اصلاح قیمت بنزین تردد خودرو‌های تک سرنشین تا ۲۰۰ هزار کاهش یافته است.

بکاهش تردد ۲۰۰ هزار خودرو پس از اصلاح قیمت بنزینه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: به همین مناسبت یاد و خاطره شهدای دانشجو و رشادت‌هایی که آن‌ها در راه آزادی خواهی انجام دادند را گرامی می‌دارم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دانشجویان در ادوار مختلف هم قدم برای اصلاح نارسایی‌های کشور بوده‌اند و امروز بخش عمده‌ای از سرمایه ایران فردا به شمار می‌روند.

او با اشاره به اینکه ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس بود، گفت: شهید مدرس در راه آزادی جان خود را از دست داد و حاضر نشد که بر استبداد رضاشاه مهر تأیید بزند.

الویری با بیان اینکه مشارکت مردم اولین رکن نظام است و ابزار آن هم انتخابات است، اظهار کرد: امیدوارم مجلس آینده صدای مردم را منعکس کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در ایامی هستیم که یکی از تصمیمات اقتصادی کشور با اجماع سران قوا و تأیید رهبر انقلاب در حال انجام است، تصریح کرد: اصلاح قیمت بنزین باید خیلی زودتر و با رعایت الزاماتی عملیاتی می‌شد و معرفی این طرح قبل از اجرای آن باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

او ادامه داد: آنچه باید از این پس به آن توجه کنیم اختصاص درآمد‌های این طرح و حمل و نقل عمومی است چنانچه شهروندان زیادی این طرح را ببینند همراهی بیشتری خواهند کرد.

الویری با تأکید بر اینکه اصلاح قیمت بنزین ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: این کار به منظور تحقق عدالت اجتماعی ضرورت دارد و تاکنون هم پس از اجرای این طرح هم مصرف بنزین ۱۹ درصد کاهش یافته است و تردد خودرو‌های تک سرنشین هم تا ۲۰۰ هزار خودرو کمتر شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه پس از اجرای این طرح مردم به سمت حمل و نقل عمومی رفته‌اند، گفت: ۲۰ درصد به استفاده کننده از جمعیت مترو افزوده شده است.

او با بیان اینکه اداره شهر‌ها و کشور در شرایطی که تحریم‌ها فشار می‌آورند با روش‌های سنتی امکان ندارد، ادامه داد: اصلاح قیمت بنزین در صورتی می‌تواند موجب توسعه عدالت اجتماعی شود که منابع آن به دهک‌های بالا اختصاص نیابد.


بیشتربخوانید: رد استفساریه از سوی مجلس به معنی انحلال شورایاران نیست


الویری افزود: ضمن همدردی با خانواده آسیب دیده در حوادث اخیر تقاضا دارم برای تبیین این طرح برای مردم از هیچ اقدامی دریغ نشود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس ارسال شده، گفت: کاهش درآمد‌های نفتی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و با خصوصی سازی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی به سمت درآمد‌های غیرنفتی برویم.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها در سال‌های اخیر دغدغه هایشان درآمد‌های پایدار بوده است، تصریح کرد: امسال کمیسیون‌های اختصاصی پیشنهاد‌های کاربردی را ارائه دهند تا در مجلس به تصویب برسد.

الویری در ادامه با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: مراکز تحقیق و توسعه به عنوان بازو‌های سیاست گذاری هستند و بسیاری از تصمیمات سیاسی از طریق این مراکز قابل شناسایی هستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در مورد اصلاح قیمت بنزین هم اگر مطالعات اجتماعی صورت می‌گرفت آثار اجتماعی آن را به شکلی که اتفاق افتاد شاهد نبودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار