در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مهمانی شب قبل از انتخابات در شهرداری تهران

الویری توضیحاتی درباره مهمانی شب گذشته شهرداری تهران برای برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها ارائه داد.

توضیحات رئیس شورای عالی استان‌ها درباره مهمانی شب قبل از انتخابات در شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در بیست و ششمین جلسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به انتخاباتی که امروز برگزار شد، گفت: طبق آیین‌نامه سالی یکبار باید انتخابات هیئت رئیسه انجام شود که امروز این انتخابات با تعیین رئیس، نایب رئیس و منشیان انجام شد.

او با بیان اینکه برای ریاست یکی از کاندیده‌ها من بودم که به همراه آقای احمدی در انتخابات شرکت کردیم، گفت: اعضای شورای عالی استانها در این دوره من را به عنوان رئیس شورای عالی استانها انتخاب کردند و در خصوص نایب رئیسی هم آقای خضری و عبدالرزاقی هم کاندیدا شده بودند که آقای عبدالرزاقی نایب رئیس شد.

 او با بیان اینکه در مورد سخنگو دو نامزد داشتیم، اظهار کرد:‌ برای این کار آقایان رضائیان و موسوی کاندیدا شده بودند که در نهایت آقای موسوی به عنوان سخنگو انتخاب شد.

الویری در پاسخ به سوالی در مورد علت غیبت ۳ نماینده استان خوزستان در جلسه امروز که با تذکر یکی از اعضا همراه شد، گفت: در مورد خوزستان ۳نماینده داشتیم که با شکایت دو نفر از استان خوزستان مواجه بودند و از آنجایی که دیوان عدالت انتخابات دو سال قبل را ابطال کرده بود این افراد دیگر حضور نیافتند و 3 نماینده جدید به ما معرفی شدند و چون ما تا ۲۶ دی فرصت داریم امضاها را بررسی کنیم لذا هنوز این افراد را تایید نکرده‌ایم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی دیگر درباره مهمانی شب گذشته شهرداری تهران به برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها، گفت: اینگونه مهمانی‌ها متداول است و در طول سال ممکن است ۱۰ مورد دعوت از سوی نهادهای مختلف انجام شود.


بیشتربخوانید: رد استفساریه از سوی مجلس به معنی انحلال شورایاران نیست


الویری در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه سخنگوی سابق شورای عالی استان‌ها دیگر در جلسات حضور نمی‌آید، گفت: از آقای امیر شهلا شکایتی شده بود که دادستانی دستور داده تا تعیین تکلیف آن در جلسات حضور نیابد و ما هم این موضوع را به آقای اژه‌ای و رئیسی منعکس کرده‌ایم زیرا طبق قانون تنها نهادی که اختیار چنین کاری را دارد، هیئت حل اختلاف است، ضمن اینکه حکم تبرئه آقای شهلا صادر شده ولی به دلایل نامعلومی با گذشت دو ماه هنوز ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار