احیای ۵ اثر تاریخی شهرستان مراغه

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی ۵ اثر ارزشمند تاریخی مراغه با هدف احیای بافت تاریخی ارزشمند این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی ۵ اثر ارزشمند تاریخی مراغه با هدف احیای بافت تاریخی ارزشمند این شهرستان خبر داد.

آبدار گفت:سبک معماری خاص و منحصربه‌فرد و نیز اهمیت تاریخی بنا‌های این شهرستان در سطح کشور، همواره مطرح بوده است.

او با بیان اینکه آثار تاریخی یادگاری از تمدن‌های گذشته هستند و حفظ و نگهداری از آن‌ها وظیفه نسل حاضر است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان طی سال‌های اخیر با رویکرد باز آفرینی بنا‌های تاریخی اقدام به ساماندهی و مرمت ابنیه تاریخی کرده است.

آبدار گفت: در همین راستا احیای برخی از بنا‌های شهرستان مراغه از جمله مسجد ضریر ،حسینیه حاج غفار، مقبره صدر کبیر، گنبد سرخ، مقبره آقالار از سوی معاونت میراث فرهنگی استان در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: ساماندهی این اماکن تاریخی در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در قالب اقداماتی نظیر؛ بازسازی ایوان‌ها و شومینه ها، پاکسازی ستون‌های چوبی، محوطه سازی و ... تداوم دارد.

شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه‌های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار