کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور/ دمای پایتخت کاهش می‌یابد

گودرزی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب کشور، بارش باران در برخی مناطق شمال غرب و غرب گسترش می‌یابد.

محبی///تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور/ دمای پایتخت کاهش می‌یابدفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز برای نوار شرقی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

او از ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی بارش پراکنده باران و برف را خواهیم داشت که فعالیت این سامانه در روز جمعه گسترش می‌یابد.

گودرزی ادامه داد: با فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه برای نواحی شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس و جنوبی البرز بارش باران همراه با وزش باد را خواهیم داشت ضمن آن که بارش باران همراه با رعد و برق برای جنوب غرب و جنوب کشور هم دور از انتظار نیست.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی بعد از ظهر جمعه بارش‌ها به شکل پراکنده به مرکز، شرق و جنوب شرق می‌رسد و از اواخر وقت جمعه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز‌های شنبه و یکشنبه برای اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های شنبه و یکشنبه برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید: بارش پراکنده باران در برخی استان ها/آسمان پایتخت صاف می شود


گودرزی از ورود سامانه جدید بارشی در هفته آینده خبر داد و گفت: روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود که در روز‌های آینده بهتر می‌توان راجع به آن اظهارنظر کرد.

 

آسمان تهران بارانی می‌شود

او درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی است که فردا با تشدید سامانه بارشی بارش باران همراه با غبار صبحگاهی برای تهران انتظار می‌رود.

گودرزی در پایان با بیان اینکه با ورود سامانه جدید بارشی در هفته آینده بارش پراکنده باران را در تهران خواهیم داشت، تصریح کرد: نقشه‌ها نشان می‌دهد که نوسانات دمایی امشب برای تهران بین ۱۲ تا ۱۳ درجه است و فردا صبح مجدد با کاهش ۲ تا ۳ درجه به ۸ درجه سانتی گراد می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار