مدیرعامل بنیاد برکت احسان:

۶۰۰۰ پروژه بزرگ در استان‌ها و نقاط محروم اجراء شد

مدیرعامل بنیاد برکت احسان اجرای شش‌‌هزار پروژه بزرگ در استان‌ها و نقاط محروم توسط این نهاد گفت: علاوه بر این بنیاد برکت ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان ساخته و تحویل متقاضیان داده است.

۶۰۰۰ پروژه بزرگ در استان‌ها و نقاط محروم اجراء شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین مدنی ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر از آغاز اجرای عملیات اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح اشتغال‌زایی در گناوه، دیر و دیلم تحت عنوان طرح اجتماع محور آغاز می‌شود.

او بیان کرد: با اجرای طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، ۲ هزار شغل امسال در گناوه، دیلم و دیر ایجاد می‌شود و سال آینده این تعداد به ۴ هزار طرح افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان از ساخت مدرسه در نقاط محروم خبر داد و خاطر نشان کرد: بنیاد برکت با هدف توانمند سازی کارآفرینان و محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار توانسته گام موثری در این مسیر بردارد.

مدنی، با اشاره به اجرای طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور گفت: در اجرای طرح اجتماع محور بنیاد برکت ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در دست اجرا دارد که با تکمیل این طرح‌ها تا سال آینده زمینه اشتغال ۳۰۰ هزار نفر فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور در قالب سه طرح سحاب، آسمان و آفتاب تدوین شده است خاطر نشان کرد: بر این اساس زنجیره شغلی در روستا‌ها ایجاد می‌شود که بخشی شامل مشاغل خُرد و در قالب طرح سحاب و مشاغل کلان نیز در قالب طرح آفتاب انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار طرح اجتماع محور در ۲۸ استان اجرایی شده گفت: تا پایان امسال تعداد این طرح‌ها به ۴۰ هزار و تا پایان سال آینده به ۱۰۰ هزار طرح با اشتغال‌زایی ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدنی، سهم استان بوشهر در اجرای این طرح اجتماع محور را ۴ هزار فرصت شغلی دانست و بیان کرد:تا پایان امسال نیمی از این تعهد اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه بنیاد برکت با ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه‎های مختلف از جمله بخش‌های عمرانی و زیربنایی خدمات ویژه‌ای ارائه کرده است خاطر نشان کرد: این بنیاد در استان بوشهر ۳۲ مدرسه، ۱۰ واحد خانه عالم و پروژه احداث مسکن محرومان با همکاری سپاه در دست احداث دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان از ساخت ۱۷۰۰ مدرسه خبر داد و بیان کرد: بنیاد برکت تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه احداث کرده که از این شمار یک‌هزار ۲۴۰ مدرسه تکمیل شده است که مساجد احداثی بنیاد نیز وضعیت مشابهی با مدرسه‌ها دارند.

مدنی ساخت شش‌هزار پروژه کلان و مهم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تاکنون شش هزار پروژه بزرگ در استان‌ها و نقاط محروم توسط این نهاد شامل پل‌سازی، راهسازی، آبرسانی، ساخت مدرسه، مسجد و مسکن محرومان در سطح کشور اجرا شده است.

او با بیان اینکه بنیاد برکت ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان ساخته و تحویل متقاضیان داده است گفت: در کشور به ۳۵۰ بنگاه حوزه صنعت و کشاورزی به شکل مشارکتی فعالیت شده و زیر ۵۰ درصد سهام آن‌ها را گرفتیم و مدیریت این سهام به بخش خصوصی و مردم واگذار شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان افزود: با گذشت سه تا پنج سال از شرکت خارج می‎شویم و اولویت سهام بنیاد با واگذاری به سهامدار خصوصی است.

مدنی با بیان اینکه در استان بوشهر ۷ بنگاه در بخش‌های کشاورزی و صنعت در شهرستان‌های تنگستان، بوشهر و دیر راه‌اندازی شده خاطرنشان کرد: تاکنون از چهار واحد آن خارج شدیم و فعالیت بنیاد در سه واحد دیگر همچنان ادامه دارد.

او، احیا واحد‌های نیمه تعطیل و راکد را از برنامه‌های مهم بنیاد برکت دانست و گفت:طرح نهضت احیا کارگاه‌های راکد و نیمه تعطیل متناسب با ظرفیت منطقه‌ای آغاز شده و در این راستا استان‌ها هر چه فعال‌تر باشند سال آینده بودجه بیشتری در این بخش دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان با تاکید بر بهره مندی مسئولان استان از اجرای طرح نهضت احیا واحد‌های تعطیل گفت: استان بوشهر کم برخوردار است و به طور حتم در حوزه فعال سازی واحد‌های نیمه تعطیل در اولویت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.