مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

ضرورت هم افزایی همه دستگاه‌ها برای مدیریت راه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین، مدیریت اصولی ۷ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان را نیازمند هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های متولی دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی در حاشیه برگزاری نشست مشترک فرماندهان پلیس راه و مدیران راهداری شهرستان‌ها که در تاکستان برگزار شد، گفت: استان قزوین حدود ۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که هزار و ۳۷۲ کیلومتر آن، بزرگراه، آزادراه و جاده آسفالته اصلی و پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن راه فرعی و روستائی است.

او افزود: استان قزوین به دلیل واقع شدن در محور مواصلاتی شرق به غرب کشور و حجم بالای تردد‌ها و مخصوصاً تردد کامیون‌ها و تریلر‌های حمل مواد شیمیایی و خطرناک، دارای آمار بالایی از تصادفات و به تبع آن، خسارات و تلفات ناشی از آن است.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح و اصولی راه‌ها به لحاظ ایمنی، امنیت و خدمات رسانی ویژه در شرایط بحرانی، مستلزم هم افزایی و تشریک مساعی دستگاه‌های متولی از جمله پلیس راه و راهداری است که تعامل و همکاری این دو ارگان، نقش ارزنده‌ای را در این مورد ایفا می‌کند.

مهدیخانی ادامه داد: در حوادث و رخداد‌های جاده ای، دقیقه‌ها و ثانیه‌ها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که ارتباط و هماهنگی سریع و دقیق بین دستگاه‌ها سهم عمده‌ای در استفاده بهینه از فرصت‌ها خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین بر اهمیت برقراری ارتباط مستمر و لزوم ایجاد هماهنگی با استان‌های مجاور در مدیریت راهها، خصوصاً در شرایط اضطراری تأکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.