۵۰۰ طرح جدید به چرخه تولید استان اصفهان باز می گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، از پیش بینی بازگشت ۵۰۰ طرح جدید به چرخه تولید استان تا پایان سال با اعطای تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید خبرداد.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، امروز در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع در کاشان گفت: ما هر هفته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تلاش می‌کنیم تا با در اولیت گذاشتن واحد‌های دارای مشکل، واحد‌هایی که قصد طرح توسعه دارند و طرح‌های فیزیکی بالای ۸۰ درصد همه به چرخه تولید برگردند که بر این اساس پیش بینی می‌شود تا پایان سال شرایط خوبی با اجرایی شدن و ورود ۵۰۰ طرح جدید به چرخه تولید خواهیم داشت.

ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۱۰۰نفر با اعطای ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید


او، تصریح کرد: ما تاکنون بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در یک تبصره بر اساس آخرین گزارش بانک‌ها پرداختی داشتیم که بر اساس آن ۱۱۰۰ نفر اشتغال جدید با واحد‌های بهره برداری شده ایجاد شده است.

به گفته او، ما تسهیلات در ردیف‌های مختلف از جمله تبصره ۱۸، رونق تولید و تسهیلات فنی اعتباری نیز داریم.



بازگشت ۳۵ درصدی واحد‌های تولیدی دارای مشکل به چرخه تولید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که هر هفته با حضور  رضایی استاندار اصفهان برگزار می‌کنند گفت: خوش‌بختانه ۳۵ درصد از درخواست واحد‌های دارای مشکل که تاکنون به این کارگروه آمده است مباحث آن‌ها در کارگروه مطرح شده است و با مصوباتی که داشتیم مشکلشان رفع شده و به چرخه تولید برگشتند و در حال انجام تولید هستند.

موفق، اظهارداشت: بر اساس ظرفیت سنجی انجام شده ما یک تعدادی از واحد‌ها هستند که هنوز ظرفیت تولید آن‌ها به حد ظرفیت اسمی نرسیده است.

او، تصریح کرد: در حال حاضر کمیته‌ای را برای ظرفیت سنجی وارزیابی واقعی واحد‌ها انتخاب کردیم و ان شالله بدنبال این هستیم که بتوانیم با توجه به ظرفیت نصب شده ماشین آلات و زیرساخت‌های سرمایه گذاری شده در واحد‌ها به ظرفیت واقعی آن برسانیم، چون اعتقاد ما بر آنست که اگر یک واحدی با حداقل ظرفیت اقتصادی آن کار نکند روز به روز دچار مشکل می‌شود و گرفتاری برای واحد، مجموعه و استان ایجاد می‌کند.

۴ هزار طرح در حال اجرا در استان اصفهان داریم



به گفته او، ۴ هزار طرح در حال اجرا در استان اصفهان داریم که از این تعداد طرح‌هایی را با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰،۶۰ و ۸۰ درصد انتخاب کردیم.

موفق، یادآور شد: واحد‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد بیش از ۱۵۰۰ طرح است که آن‌ها را در اولویت قرار دادیم و تسهیلات استان را به سمت آن هدایت می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه در اعطای تسهیلات رونق تولید هیچ سقف و محدودیتی نداریم گفت: به ما ابلاغ شده است هر تعداد طرحی که در رونق تولید دارید می‌توانید در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید مصوب و عملیاتی کنید.


به گفته او، هر طرحی که توجیه اقتصادی داشته باشد می‌تواند در این کارگروه مصوب و به بانک معرفی شود بنابراین هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و هر واحدی برای تامین مواد اولیه می‌تواند درخواست سرمایه در گردش خود را به ما اعلام کند تا ما در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید مطرح و مشکل آن‌ها را برطرف کنیم.

موفق، افزود: همین طور واحد‌ها برای ماشین آلات جدید و ماشین آلاتی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند می‌توانند درخواست خود را به ما اعلام کنند بنابراین هر درخواستی با این سه موضوع به سازمان ما برسد ما بلافاصله در کمیته‌های کارشناسی و ستاد تسهیلات مصوب و به بانک معرفی می‌کنیم.


او با تاکید موکد بر اینکه هیچ محدودیتی برای نیاز تسهیلاتی واحد‌ها وجود ندارد گفت: صاحبان صنایع در کاشان و سایر شهرستان‌های استان می‌توانند درخواست‌های خود در این زمینه را از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خود به سازمان در اصفهان ارایه کنند تا ما در جلسات هفتگی خود با دو جلسه اصلی و پنج جلسه کمیته‌های تخصصی آن‌ها را مطرح کنیم و در اولویت رسیدگی مصوب و به بانک معرفی کنیم.

شایان ذکر است: ایرج موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، به دعوت و رایزنی دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بر‌ای شرکت در نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و طرح مشکلات آن‌ها در چرخه تولید به این شهرستان سفر کرده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.