عبدالمهدی: حادثه «الوثبه» بیانگر حضور گروه‌های سازمان‌یافته قتل و ارعاب است

نخست‌وزیر عراق حادثه «الوثبة» را تروریستی خواند و تاکید کرد گروه‌های سازما‌ن‌یافته‌ برای کشتن و ایجاد رعب و وحشت میان مردم و تعطیل و تخریب کردن دولت از پوشش تظاهرات استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری براثا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: حادثه تروریستی «الوثبة» تاکیدی بود بر دیدگاه ما مبنی بر وجود گروه‌های سازمان یافته‌ای که برای کشتن و ایجاد رعب و وحشت میان مردم و تعطیل و تخریب کردن دولت از پوشش تظاهرات استفاده می‌کنند.

افراد ناشناس در تظاهرات دیروز، پنجشنبه، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را به قتل رسانده و جسد او را در میدان الوثبه بغداد بر روی تیر چراغ راهنمایی و رانندگی آویزان کردند.

نخست وزیر عراق در این بیانیه گفت: ما در هر گامی که برمی‌داریم به حفظ امنیت عمومی توجه می‌کنیم و هم اکنون اسلحه دست گرفتن نیرو‌های امنیتی برای حمایت از تظاهرات کنندگان و بازگرداندن اقتدار دولت ضروری است.

وی تاکید کرد: برای تشکیل گروه‌های سیاسی با هدف سیطره بر میدان‌های تظاهرات و تسویه حساب با نیرو‌های سیاسی هیچ فضایی وجود ندارد و مسئولیت حفظ جان تظاهرات کنندگان تنها به عهده نیرو‌های امنیتی رسمی است.

عادل عبدالمهدی اعلام کرد که حضور برخی از گروه‌ها در میدان‌های تظاهرات ثابت کرد که هدف آن‌ها دور کردن نیرو‌های امنیتی عراق برای نقش آفرینی و اجرای طرح‌های شناخته شده خود بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی : ﴿ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ )
پس کجایند برادران دلاور مردان مرد بسیج مردمی حشدالشعبی مقتدر و قدرتمند امت واحده رسول الله ص امت یکپارچه حزب الله عراق کجایی برادر دلاور مرد ابوعزرائیل که نوجوانی مظلوم و بی گناه را اینچونین ناجوانمردانه و وحشیانه و بی رحمانه به خاک و خون کشیدند و از تیر چراغ برق آویزانش کردند این سفاکان بعثی تکریتی داعشی صهیونیستی آمریکایی در کشور عراق باید تمامیشان هر چه سریعتر دستگیر و به اشد مجازات کیفری اسلامی قرآنی در همان میدان در ملاء عام با برسند . والسلام و صلوات التماس دعا التماس تفکر .
ننگ و مرگ و جهنم بر توطئه گران و فتنه گران و اغتشاشگران و قاتلین تروریستی آمریکای جنایتکار غاصب و همپیمانانش و جیره خوارانش باد .
آخرین اخبار