ارتباط مرورگر فایرفاکس با هدست‌های VR

شرکت سازنده مرورگر فایر فاکس اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند صفحات وب و فیلم‌های خود که از طریق فایرفاکس باز شده‌اند را در هدست‌های VR اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرورگر فایرفاکس همواره در تلاش بوده تا با ارائه امکاناتی جدید از رقیب اصلی خود یعنی مرورگر کروم پیشی گیرد. این مرورگر به تازگی قابلیتی را اضافه کرده است که تاکنون در هیچ کدام از مرورگرهای در دسترس کاربران وجود نداشته و می‌توان گفت فایرفاکس اولین مرورگری است که از این قابلیت پشتیبانی کرده است. طبق اعلام شرکت سازنده مرورگر فایرفکس، کاربارن از هم اکنون می‌توانند بین این مرورگر و هدست VR خود ارتباط برقرار کنند و به طور مستقیم صفحات وب و یا فیلم‌های در حال پخش از طریق فایرفاکس را در هدست خود اجرا کنند.

همچنین برعکس این قابلیت نیز امکان پذیر شده و کاربران می‌توانند صفحاتی که در هدست خود باز کرده‌اند را به نسخه دسکتاپ یا گوشی مرورگر فایرفاکس انتقال دهند. علاوه بر این فایرفاکس اعلام کرده است که کاربران برای انجام این انتقال نیازی به انجام کاری خاص نخواهند داشت و کافی است هدست خود را خاموش کنند.

ارتباط مرورگر فایرفاکس با هدست‌های VR

طبق اعلام فایرفاکس از این پس کاربران می‌توانند URLهای هر سایت را به طور مستقیم و از طریق عینک خود کپی کرده و در هر نرم افزاری جایگزین کنند؛ همچنین در بروزرسانی که این قابلیت‌ها را به مرورگر فایرفاکس اضافه خواهد کرد؛ ۶ زبان جدید و کیبرد سفارشی شده با این زبان‌ها که شامل سوئدی، فنلاندی، نروژی، دانمارکی، هلندی و لهستانی می‌شود نیز به این نرم افزار اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: فروش عالی سری شیائومی K20 در بازار


این قابلیت قطعا به درد تمامی کاربران مرورگر فایرفاکس نخواهد خورد چرا که امکان استفاده از هدست و این قابلیت در هر مکانی برای کاربارن وجود ندارد و استفاده از آن صرفا به محیط‌هایی خاص محدود خواهد شد. با این حال این اقدام شرکت فایرفاکس اولین گام در مرتبط سازی هدست‌های VR و مرورگرهای اینترنتی است و در آینده باید شاهد ارتقا و گسترش این قابلیت به سایر مرورگرها باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، فایرفاکس ، مرورگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار