در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۹۲ درصد مردم کشور دارای بیمه هستند

آسایی اردکانی گفت: ایران به نسبت سایر کشور‌های منطقه با پوشش خدمات بیمه‌ای مطلوب تری رو به رو بوده و ۹۲ درصد از هموطنان دارای بیمه هستند.

۹۲ درصد مردم کشور دارای بیمه هستندمحمد آسایی اردکانی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: هیئت بلندپایه پاکستانی جهت بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان و بهره گیری از تجارب خدمات بهداشتی و اجرای برنامه پزشک خانواده طی هفته گذشته به ایران سفر کردند.
 
آسایی اردکانی ادامه داد: این هیئت پاکستانی در سفر خود ضمن بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان از شهرستان‍های آذربایجان شرقی، ساری و بابل‌سر در جهت آشنایی با برنامه پرنده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و مرکز جامع سلامت در زمینه همکاری‌های دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
او افزود: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با استقبال زیادی از سوی نمایندگان کشور همسایه پاکستان رو به رو بوده است به طوری که ایران در نظر دارد طی سال‌های آینده نشست‌های پایدار‌تری در جهت ارائه تجارب نظام سلامت با این کشور داشته باشد.
 
آسایی اردکانی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه ایران به نسبت سایر کشور‌های منطقه با پوشش خدمات بیمه‌ای مطلوب تری رو به رو بوده و می‌توان گفت ۹۲ درصد از هموطنان دارای بیمه روستایی و خدمات درمانی با شرایط خوب هستند.
بیشتر بخوانید: بیمه سلامت وکیل بیمه‌شدگان است
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداشتی یادآوری کرد: در استان مازندران بسیاری از مراکز بخش خصوصی و پزشکان خانواده قرارداد‌هایی مبتنی بر ارائه خدمات به مردم این استان در نظر گرفته‌اند تا بیماران رایگان درمان شوند و افرادی که از پزشک خانواده به متخصص نیز ارجاع داده می‌شوند با هزینه کم تری درمان شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار