مردم باید به کسی رأی دهند که واقعاً بتواند خدمت‌گذار مردم باشد

امام جمعه اصفهان گفت:مردم باید فکر کنند و به کسی رأی دهند که واقعاً بتواند خدمت‌گذار مردم باشد و انسان‌های مؤمن، متدین و فعال را انتخاب کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژادامام جمعه اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با یادآوری سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان همواره به دنبال اختلاف‌افکنی بین اقشار مختلف و تأثیرگذار جامعه بوده‌اند و پیش از انقلاب هم بین روحانیون و دانشگاهیان اختلاف انداختند به‌طوری‌که برخی از روحانیون، دانشگاه را کفرستان خطاب کرده و برخی از دانشگاهیان حوزه‌های علمیه را خالی از علم و دانش تلقی می‌کردند.

امام جمعه اصفهان گفت: اکنون هم دشمن در تلاش است تا بین این دو قشر مؤثر اختلاف ایجاد کند و در همین راستا به همه عرض می‌کنم که به سایت‌ها و شبکه‌های خارجی گوش ندهند چرا که دروغ می‌گویند و بسیاری از مواقع حتی حرف‌هایی از خود من نقل می‌شود که خلاف واقع است و مردم باید این‌ها را حرف‌های شیطان و دروغ بدانند، بیشتر حرف‌هایی که پیرامون روحانیت، علما و دانشگاهیان ما می‌زنند دروغ است الا اینکه به ندرت حرف صحیحی هم زده شود.

او در همین زمینه با اشاره به انتساب برخی صحبت‌های غلط نسبت به خود، افزود: اصل اعتراض، حق هر مسلمانی است که باید از مسیر درست و قانونی پیگیری شود، این عقیده من است که یک عقیده قانونی هم است؛ اما انتشار این مطلب که گفته‌اند بنده با اعتراض مخالف هستم، غلط است.

طباطبایی‌نژاد در واکنش به تحریم‌های آمریکا اضافه کرد: دشمن امروز به بن‌بست رسیده است و اعلام تحریم مجدد برخی مؤسسات، بانک‌ها و افراد که قبلاً تحریم شده‌اند، نشان از درماندگی دشمن دارد، بدانیم هر چه که دشمنی دشمن بیشتر شود پیشرفت بیشتری خواهیم داشت همان‌طور که امروز در بحث دارویی و نظامی و... پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم، البته گاهی مشکلات از بی‌تدبیری مسؤولان نشأت می‌گیرد و این بی‌تدبیری‌ها امروز وجود دارد.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر مسأله انتخاب آگاهانه در انتخابات پیش‌رو گفت: مردم باید فکر کنند و به کسی رأی دهند که واقعاً بتواند خدمت‌گذار مردم باشد و انسان‌های مؤمن، متدین و فعال را انتخاب کنند، در این انتخاب فامیل، نسبت حزبی با افراد مختلف و سایر مسائل دیگر را در نظر نگیرند، مردم باید ببینند کدام تفکر و گروه دلش برای کار و خدمت، مردم و کشور می‌تپد.

او بیان داشت: شما مردم امروز گروه‌های مختلف و افکار و عقایدشان را می‌شناسید بنابراین به افرادی که شعار‌هایی مانند «نه غزه نه لبنان» می‌دهند رأی ندهید و بدانید همواره حضور مردم در انتخابات مشت محکمی به دهان دشمن بوده و نکند خدایی ناخواسته، به دلیل مشکلات پای صندوق‌های رأی نرویم، با حضور خود در انتخابات به دشمن نشان دهیم همانند اول انقلاب پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌ایم.

او با اشاره به روز حمل و نقل و تبریک این روز به تمامی رانندگان به خصوص رانندگان ماشین سنگین ابراز داشت: در سال ۶۲ و بحران جنگ کالا‌های فراوانی در جای‌جای کشور مانده بود و به بازار عرضه نشده بود از همین رو امام راحل برای جلوگیری از یک فاجعه دستور دادند هرکس که می‌تواند به بنادر رفته و کالا‌ها را به مراکز استان‌ها انتقال دهند از همین رو بسیاری از رانندگان حتی به صورت رایگان به این کار اقدام کرده و کشور را از بحران نجات دادند.

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ذکر و یاد خداوند را یکی از صفات شاخص انسان مؤمن مطرح کرد و اظهار داشت: طبق آیات قرآن، مومنان کسانی هستند که هنگامی که به یاد خداوند می‌افتند قلوب آن‌ها به خاطر عظمتی که از خداوند اطلاع دارند می‌لرزد؛ در ایمانشان متوقف نیستند و هر چه آیات قرآن برای آن‌ها خوانده شود ایمان‌شان بیشتر می‌شود و نماز به پا می‌دارند و از آن چه به او از جانب خداوند داده شده انفاق می‌کنند، بنابراین مؤمن واقعی دارای این صفات است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ذکر در فارسی به معنای یاد است؛ بنابراین ذکر خداوند یعنی یاد خداوند بودن که از نظر دینی یاد خداوند بودن باعث تعالی انسان می‌شود و اگر انسان از یاد خداوند غافل شود، از مسیر اصلی منحرف می‌شود و نابود خواهد شد، در اهمیت این موضوع می‌توان گفت نزدیک به ۲۸۰ مرتبه به تعابیر مختلف به ذکر خداوند اشاره شده است.

او با طرح این سوال که آیا یاد خداوند فقط به معنای یاد خداوند بودن در لفظ است یا خیر؟ افزود: اگر چه یاد خداوند در لفظ هم ذکر است و بسیار ارزشمند و در احادیث بسیاری هم بر اهمیت و فضیلت آن تأکید شده است، اما ذکر خداوند به معنای آن است که در همه واجبات، محرمات و مستحبات و... به یاد خداوند باشیم، کسانی که تقوا و ایمان حقیقی دارند وقتی شیطان بخواهند آنان را فریب دهد یاد خداوند می‌افتند، بنابراین ذکر یعنی یاد، یاد یعنی در همه امور به یاد خداوند بودن است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.