ناگفته‌های مرجانه گلچین از وضعیت بازیگران پیشکسوت

بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» کفت: این شانس من است که کمتر بیکار می‌مانم، اما خیلی از دوستان شانس مرا ندارند و سالهاست که در خانه مانده و منتظر یک پیشنهاد بازی کوچک هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور پرتعداد برخی بازیگران جوان در عرصه بازیگری مخصوصاً سینما گفت: واقعیت امر بازیگران جوان وقتی به پیشکسوتان و وضعیت زندگی آن‌ها نگاه می‌کنند به خود می‌گویند بعد از پنجاه سالگی قرار است خانه نشین شویم و به همین دلیل سعی می‌کنند در جوانی تمامی انرژی خود را صرف کرده و سرمایه جمع کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: همین اتفاق یعنی نبود اطمینان از آینده باعث می‌شود که جوانان بازیگر در تعداد بسیار زیادی از آثار سینمایی تکرار شوند، شاید خودشان هم این تکرار را می‌فهمند، اما با دلایلی که در ذهن خود دارند ترجیح می‌دهند تکرار شوند، اما متاسفانه نتیجه این روند خانه نشینی در دوران سالخوردگی است.


بیشتربخوانید: پای درددل مینو غزنوی دوبلور مشهور و پیشکسوت/ با بیماری سختی درگیر هستم!


بازیگر سریال "سه دونگ سه دونگ" درباره وضعیت بد معیشت بازیگران اضافه کرد: خدا را شکر می‌کنم که همواره لطف خدا شامل حالم بوده و تهیه کنندگان بنا به مخاطب پسند بودن آثار از من برای حضور در آثارشان دعوت می‌کنند، اما در کل ما بازیگران از همین بازیگری امرار معاش می‌کنیم و به جز این هنر شغل دیگری را بلد نیستیم.

وی نبود صنفی منسجم برای بازیگران را ناامید کننده خواند و اظهار کرد: این شانس من است که کمتر بیکار می‌مانم، اما خیلی از دوستان شانس مرا ندارند و سالهاست که در خانه مانده و منتظر یک پیشنهاد بازی کوچک هستند، متاسفانه انجمن بازیگران هم هیچگونه حمایتی از ما نمی‌کند و اصلاً از خودش نمی‌پرسد که اعضای این صنف که بازیگران هستند کجا هستند و چگونه به زندگی خود ادامه می‌دهند.

بازیگر سریال "زوج یا فرد" عدم اعتنا به بازیگران را ناگوار خواند و تاکید کرد: باور کنید اینقدر گلایه کرده ام که خودم هم از این تکرار خسته شده‌ام، اما واقعاً هیچکس نیست که به درد بازیگران رسیدگی کند؟، پشت پرده سینما و کلاً حرفه بازیگری اتفاقاتی در جریان است که صحبت‌های من و امثال من برایشان مهم نیست و به خودشان می‌گویند که بگذاریم هر چه می‌خواهند بگویند.

گلچین حمایت درست مسئولین فرهنگی از بازیگران پیشکسوت را لازم دانست و خاطرنشان کرد: ما به شدت نیازمند این هستیم که از بازیگران حمایت شود، اینطور نباشد که ما هرچه می‌گوییم برای هیچکس مهم نباشد، بازیگر نه تنها معیشتش از بازیگری تامین می‌شود بلکه روح و روانش با بازیگری آمیخته شده و وقتی بیکار می‌شود هیچ انگیزه‌ای برایش باقی نمی‌ماند به همین دلیل باید فکری اساسی برای بازیگران قدیمی کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.