تهیه سند مبارزه با مواد مخدر استان همدان

دبیر شورای هماهنگی ستادمبارزه با مواد مخدر استان همدان از تدوین سند استانی برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

تهیه سند مبارزه با مواد مخدر استان همدانیزدان آزرمی، دبیر شورای هماهنگی ستادمبارزه با مواد مخدر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این ستاد بدنبال تدوین سند استانی برای مبارزه با مواد مخدر است.

او در تشریح این سند افزود: تعیین وضعیت هر شهرستان در امر موادمخدر، جمع آوری اطلاعات از کانال‌های رسمی و غیررسمی و ارائه راهکاری عملیاتی برای مبارزه بااین پدیده شوم از ارکان این سند مهم  است.

دبیر شورای هماهنگی ستادمبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: اطلاعات دریافتی از طریق مبادی رسمی همانند کارگروه مبارزه با موادمخدر و اطلاعات میدانی گردآوری شده توسط کارشناسان ستادمبارزه  بامواد مخدر جمع آوری می شود.

آزرمی اضافه کرد: هم استانی‌ها به این نکته مهم توجه داشته باشند که پدیده شوم موادمخدر قابلیت بروزشدن در هر بازه مکانی و زمانی را دارد و ما نمی‌توانیم راه حلی طولانی مدت برای مشکلات این حوزه ارائه دهیم و هر روز باید روش‌های خود را بروز کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به اجرای  «طرح یاری گران» در استان اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح کشوری استفاده از ظرفیت‌های اقشار گوناگون جامعه برای کنترل و مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف است.

آزرمی با اشاره به همگانی بودن این طرح عنوان کرد: این طرح دارای چند بُعد است و از ابتدای سال تحصیلی ۵۰۰ مدرسه بعنوان پایلوت در استان تعیین شده و تشریح طرح برای دانشگاه‌ها نیز آغاز شده است.

او اضافه کرد: ائمه جماعت و جمعه، رسانه‌ها و حتی ارگان‌های نظامی هم دارای نقشی در اجرای این طرح هستند.

این مقام مسئول همچنین گفت:وظیفه اصلی ما اجرای برنامه‌های ابلاغ شده است و درصد زیادی از مبارزه نیز به خود افراد برمی گردد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با  اشاره به اینکه همه اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان بر پیشگیری تاکید دارد گفت: مهمترین هدف طرح یاری گران افزایش تاب آوری در بین افراد مختلف جامعه در برابر مواد مخدر است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.