وزیر ارشاد:

۱۸ میلیون تن کاغذ وارداتی بین نشریات توزیع می‌شود/تدوین لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای در دولت

صالحی از واردات ۱۸ میلیون تن کاغذ از ابتدای سال جاری خبر داد.

۱۸ میلیون تن کاغذ وارداتی بین نشریات توزیع می‌شود/تدوین لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای در دولتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سید عباس صالحی وزیر ارشاد دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در ساوه،  در مورد مشکل تامین کاغذ گفت: جداسازی کاغذ فرهنگی از سایر کاغذها، فرایندی زمان‌بر بود اما از مرداد مسیر روان‌تری را آغاز کردیم و اکنون حدود ۴۶ میلیون تن خرید ارز برای واردات کاغذ انجام شده است، ولی تا کالا از گمرک ترخیص شود چند ماه طول می‌کشد اما روند تامین کاغذ تسهیل شده است.

اواظهار کرد: دولت در اواخر اردیبهشت به این نتیجه رسید که کاغذ را در زمره کالاهای اساسی بگنجاند اما باید برای کاغذ فرهنگی برای کتاب و نشریات حساب جداگانه باز می‌کردیم که سالیانه حدود ۹۰ میلیون دلاربا ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد امنیت شغلی خبرنگاران گفت: در دولت لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای تدوین شده و در مجلس در حال بحث و گفت و گو است که بر اساس آن از خبرنگاران به عنوان اعضای یک تشکل صنفی حمایت می‌شود و دولت هم می تواند از این سازمان صنفی حمایت داشته باشد.

او در پاسخ به سووالی در خصوص  بی مسوولیتی دفاتر مرکزی برخی نشریات در قبال بیمه خبرنگاران، گفت: پیگیر این مسأله هستیم و باید مدیران نشریات آن را جدی بگیرند و در این مورد خواستار یک گزارش جامع از استانها هستم.

صالحی اضافه کرد:در طول ۹ ماه؛ کل دریافت یارانه رسانه‌ها ۱۳ درصد بوده و با این رقم نمی‌توان پاسخگوی بحران در رسانه‌ها شد.

او در مورد روند فرایند مجوزها گفت: مجوز ها را از بیش از ۱۳۰ مورد به ۳۶ مورد در سال‌جاری کاهش داده ایم و در ده دستورالعمل نیز شرایط و فرایندها مورد اشاره قرار گرفته است.

وزیر ارشاد گفت: از نمایندگان رسانه‌های استان مرکزی درخواست می‌کنیم برای رایزنی در مورد مشکلات به معاونت‌های مرتبط مراجعه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه خبرنگاران، گفت: در یکسال اخیر شمار بیمه‌شدگان رسانه‌ای دست کم دو برابر شده است و همین روند را تداوم خواهیم بخشید.

صالحی گفت: مطبوعات در ایران در فاصله پنج سال اخیر به دلیل افزایش پهنای باند اینترنت کشور و فراگیری شبکه‌های اجتماعی دچار شوک ارتباطی شدند که سبب گسست‌هایی در حوزه مطبوعات کاغذی ما شد به طوری که اکنون میزان استفاده روزانه از اینترنت در کشور حدود ۱۷۵ دقیقه است.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای  یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.


بیشتر بخوانید:سبد سوغات زائر مشهد باید به شکلی جدی تغییر یابد


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.